بلغارستان می تواند، کالاهایی ایرانی را به اروپا صادر کند

به گزارش کشتی کروز، سفیر بلغارستان در ایران گفت : نزدیکی بلغارستان به خوی فرصت ارزشمندی برای مبادلات اقتصادی بین دو کشور است.

بلغارستان می تواند، کالاهایی ایرانی را به اروپا صادر کند

به گزارش خبرنگاران، کریستو یولنداکوف سفیر بلغارستان در ایران در نشست دو جانبه با مسئولین و تجار و سرمایه گذاران خوی، با اشاره به این که شهر خوی نزدیکترین شهر آسیایی به اروپا و بلغارستان است اظهار کرد: نزدیکی خوی به بلغارستان می تواند نقش بسیار مهمی در مبادلات تجاری، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور ایفا نماید.

وی با بیان این که بلغارستان بعنوان دروازه ورودی اروپا محسوب می گردد توضیح داد: با توجه به اینکه بلغارستان دارای دو بندر مهم تجاری و اقتصادی است این امکان را فراهم می آورد کالاهایی ایرانی و خویی علاوه بر مصرف داخلی بلغارستان به سایر کشورهای اروپایی نیز در کمترین زمان ممکن صادر گردد.

وی ادامه داد: خوی در زمینه فراوری تخمه آفتابگردان و کدو و عسل و گل محمدی قطب اول ایران است و اینها می توانند موجب همکاری و تبادلات تجاری بین خوی و بلغارستان شوند.

سفیر بلغارستان در ایران، بلغارستان را از کشورهای مهم در زمینه حمل و نقل مطرح نمود و گفت: در زمینه حمل و نقل با توجه به وجود شبکه ریلی و مرز زمینی و فرودگاه در خوی می توان تبادلات خوبی در زمینه های کشاورزی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی با این شهر انجام داد.

وی اضافه نمود: می توان از طریق بلغارستان محصولات خوی را به بازارهای بزرگ اروپایی و جهانی معرفی کرد. با تجارت مستقیم سود حاصل ازصادرات کالاهای هر دو طرف مستقیم به جیب خودشان می رود.

عابدی فرماندار خوی هم در این نشست ضمن تشکر از حضور سفیر کشور بلغارستان در همایش شمس و مولانا در خوی اظهار کرد: شهرستان خوی با داشتن ظرفیت های ارزشمنددر زمینه های تجاری، کشاورزی، ریلی،مرزی،پایانه ای، هوایی و فرهنگی آماده همکاری در جذب سرمایه گذاران بلغارستانی، اروپایی و مبادلات تجاری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 118

به "بلغارستان می تواند، کالاهایی ایرانی را به اروپا صادر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلغارستان می تواند، کالاهایی ایرانی را به اروپا صادر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید