باران های پاییزی کرمانشاه زودتر آغاز می گردد

به گزارش کشتی کروز، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پیش بینی کرد، بارش های موثر پاییزه سال جاری در کرمانشاه از اوایل آبان شروع گردد.

باران های پاییزی کرمانشاه زودتر آغاز می گردد

علی محمد زورآوند در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به پیش بینی وضعیت آب و هوای استان در پاییز پیش رو، گفت: به نظر می رسد بارش های پاییزی سال جاری بیشتر از سال گذشته و به اندازه نرمال باشد.

وی با بیان اینکه میانگین(نرمال) بارش های پاییزی هر سال استان کرمانشاه حدود 120 تا 170 میلی متر است، اضافه نمود: بارش های پاییزی سال جاری کرمانشاه احتمالا 90 تا 160 میلی متر خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه باران های پاییزی سال جاری کرمانشاه را بسیار بهتر از سال گذشته دانست و گفت: سال گذشته بارش های پاییزی نسبت به میانگین نرمال حدود 50 درصد کاهش داشت.

زورآوند از احتمال شروع زودهنگام باران های پاییزی سال جاری نیز یاد کرد و گفت: باران های موثر پاییزی هر سال معمولا از 15 آبان شروع می گردد که ممکن است بارش های سال جاری از پنجم آبان به بعد شروع گردد.

وی درباره وضعیت دمایی پاییز سال جاری نیز اضافه نمود: دمای پاییز سال جاری از سال گذشته خنک تر و از میانگین بلندمدت مقداری(حدود نیم تا یک درجه سانتی گراد)گرمتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 172

به "باران های پاییزی کرمانشاه زودتر آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران های پاییزی کرمانشاه زودتر آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید