اعتقاد به دشمنی روسیه با اروپا غیرمنطقی است

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با رسانه ای از کشور اسلواکی گفت: اعتقاد به اینکه روسیه در پی ایجاد اختلاف و شکاف در اروپا است غیر منطقی است.

اعتقاد به دشمنی روسیه با اروپا غیرمنطقی است

لاوروف در ادامه اضافه نمود: اعتقاد به اینکه روسیه در پی ضعیف کردن اروپا است غیرمنطقی است. ما به طور مرتب برای ایجاد نظامی از همکاری ها با اروپا بر اساس امنیت مشترک و غیرقابل شکاف مصاحبه نموده ایم.

وی در ادامه گفت: ابتکار رئیس جمهور پوتین برای ایجاد فضای اقتصادی و انسانی از آتلانتیک تا اقیانوس آرام نیز در همین راستا اعلام گردیده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: روسیه خواهان آن نیست که به سیاستمداران اروپایی مورد حمایت مردم برچسب عوام فریبی زده گردد. از نقطه نظر سیاسی مهم این است که متوجه شویم سیاست خارجی روسیه یک ایده ایدئولوژیک نداشته و مهمترین موضوع در خصوص شرکای ما آمادگی آنها برای توسعه روابط دوجانبه بر اساس حقوق بین الملل، احترام و منافع متقابل است.

به گزارش مهر، هر چند کشورهای اروپایی روابط چندان گرمی با روسیه ندارند اما با این وجود روز گذشته امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت که بحث ها در مورد موضوعات مربوط به مسائل دفاعی و امنیتی اروپا باید با مشارکت روسیه انجام گردد.

ماکرون با اشاره لزوم بازنگری در معماری دفاعی و امنیتی اروپا گفت: امروز، ما باید خودمان مسئولیت و تضمین امنیت و حاکمیت اروپا را به عهده بگیریم. باید یک گفتمان جدید در مورد امنیت سایبری، سلاح های شیمیایی، سلاح های کلاسیک، درگیری های منطقه ای، امنیت فضایی و حفاظت از مناطق قطبی با روسیه صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 91

به "اعتقاد به دشمنی روسیه با اروپا غیرمنطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتقاد به دشمنی روسیه با اروپا غیرمنطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید