800 رشته خاص در دانشگاه جامع علمی کاربردی تصویب شده است

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران، سید احمدرضا پیش بین بعدازظهر دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران در سمنان، بابیان اینکه بیش از 800 رشته خاص در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تدوین و تصویب شده شده که این رشته ها هرچند سال یک بار موردبازنگری مجدد قرار می گیرند، تأکید کرد: قانون گذار اجازه تعریف رشته های جدید، خاص و تخصصی را به دانشگاه علمی کاربردی داده است.

800 رشته خاص در دانشگاه جامع علمی کاربردی تصویب شده است

وی در شرح تعدد رشته های این دانشگاه، ابراز داشت: این دانشگاه بر اساس نیازهای واقعی جامعه و متناسب با تقاضایی که در بازار آموزشی وجود دارد عمل می نماید و از سوی دیگر آمار نشان می دهد که دانش آموختگان علمی-کاربردی در سطح کشور بیشترین اشتغال به کار را در بین دانشجویان دیگر دانشگاه ها دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی بابیان اینکه مراکز بین المللی دانشگاه جامع توسعه می یابند، تأکید کرد: به دنبال ایجاد مراکز دانشگاهی در کشورهای منطقه و همسایگان ایران اسلامی هستیم.

پیش بین بابیان اینکه توسعه همکاری های بین المللی در خصوص آموزش های مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی در دستور کار واقع شده است، بیان نمود: افزایش انجمن های علمی در داخل هم راستا با این سیاست دانشگاه علمی و کاربردی دنبال می گردد.

وی بابیان اینکه هر دانشجو می تواند در هر نیمسال 500 هزار تومان وام دانشجویی دریافت کند، بیان نمود: این امکان با جذب 11 میلیارد تومان اعتبار توسط دانشگاه علمی کاربردی محقق شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه افزایش رشته های کاردانی را یک سیاست این دانشگاه دانست و تأکید کرد: این دانشگاه به دنبال تغییرات آموزشی و سیاست های جدید است که در آن محدودکردن رشته های کارشناسی و افزایش رشته های کاردانی به عنوان یک اولویت در برنامه کاری قرار خواهد گرفت.

پیش بین گفت: 60 درصد رشته های علمی کاربردی از این پس کاردانی خواهند بود و فقط 40 درصد به کارشناسی اختصاص خواهند یافت از سوی دیگر 70 درصد دروس به دروس مهارت محور و 30 درصد به دروس نظری تعلق می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 252

به "800 رشته خاص در دانشگاه جامع علمی کاربردی تصویب شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "800 رشته خاص در دانشگاه جامع علمی کاربردی تصویب شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید