گفتگوی تلفنی بورل با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش کشتی کروز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک گفتگوی تلفنی سه جانبه از وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست که به منظور پیشگیری از تشدید درگیری های مرزی بین دو کشور، اقدامات فوری را در دستور کار خود قرار دهند.

گفتگوی تلفنی بورل با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اظهار داشت که در تماس تلفنی با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آنها را به کوشش برای تنش زدایی در منطقه قره باغ دعوت نموده است.

جوزب بورل در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره این تماس تلفنی نوشت: امروز به صورت تلفنی با زهراب مناتسکیان وزیر امور خارجه ارمنستان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به صورت هم زمان صحبت کردم. من از هر دو طرف خواستم که بار دیگر تعهد خود به آتش بس را اعلام نموده و اقدامات فوری به منظور پیشگیری از تشدید درگیری ها [در منطقه قره باغ] صورت دهند.

درگیری بین نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 12 جولای (22 تیر ماه) در منطقه مرزی تووز شروع شد. در جریان این درگیری ها، سه نیروی نظامی آذربایجانی کشته شدند. مقامات ارمنستان هم از کشته شدن دو افسر ارتش این کشور خبر دادند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1216

به "گفتگوی تلفنی بورل با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی بورل با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید