کمپین زنان در آلمان برای عدالت جنسیتی در فوتبال

به گزارش کشتی کروز، آن ها درخواست دارند که تا سال 2024 باید 30 درصد اعضای فدراسیون فوتبال و همچنین کادر رهبری باشگاه های فوتبال حرفه ای این کشور به زنان اختصاص یابد.

کمپین زنان در آلمان برای عدالت جنسیتی در فوتبال

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

شماری از زنان دست اندرکار فوتبال در آلمان برای عدالت جنسیتی بیشتر در فوتبال این کشور کمپینی را آغاز نموده اند که با استقبال روبه رو شده است. هسته اصلی این کمپین (کارزار) 9 زن فعال در حوزه فوتبال آلمان هستند. آن ها بر این باورند که قدرت اجتماعی نهفته در ورزش فوتبال بیش از آن چیزی است که تصور می گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، متن کارزار (کمپین) درباره ایجاد عدالت جنسیتی بیشتر در ورزش فوتبال حرفه ای آلمان است. از بین این 9 زن می توان به کلائودیا نویمان، مفسر فوتبال و بیبیانا اشتاین هاوس، داور پیشین فوتبال آلمان اشاره نمود.

چند زن سرشناس فوتبالیست آلمان نیز با این کارزار همراه شده اند. کاتیا کراوس، دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال زنان و آلموت شولت، دروازه بان کنونی تیم ملی فوتبال زنان را می توان نام برد. یانا برنهارد، رئیس اتحادیه اسپانسرهای اس 20 آلمان نیز یکی از کسانی است که از این کارزار حمایت نموده است.

شرح عکس: رقابت زنان در بوندس لیگای آلمان، ملاقات بایرن مونیخ با هوفن هایم

این کمپین / کارزار را چنین تعریف می نمایند: 9 زن، 8 خواست و یک پیغام. هدف از این کارزار خارج کردن فوتبال آلمان از سلطه مردانه آن است.

به باور آن ها، اتحادیه فوتبال آلمان و لیگ فوتبال این کشور از تحولات اجتماعی جاری عقب مانده و احتیاج به اصلاحی ساختاری دارد.

آنها می گویند عقب ماندن از تحولات اجتماعی باعث کاهش محبوبیت ورزش فوتبال در جامعه آلمان شده است. آنها چاره را نیز در ایجاد عدالت جنسیتی بیشتر و حضور فعالانه تر زنان در این ورزش می دانند.

زنان دست اندرکار فوتبال آلمان چه می خواهند؟

در ترکیب فدراسیون فوتبال آلمان، در کادر رهبری باشگاه های فوتبال این کشور، حضور زنان بسیار کم رنگ است. اکنون امضانمایندگان این بیانیه خواهان تغییر فوری این موضوع شده اند.

آن ها درخواست دارند که تا سال 2024 باید 30 درصد اعضای فدراسیون فوتبال و همچنین کادر رهبری باشگاه های فوتبال حرفه ای این کشور به زنان اختصاص یابد.

افزون بر آن، آنها درخواست نموده اند که در یک رده پائین تر، تعداد زنان باید به 50 درصد برسد و عدالت جنسیتی کاملا برقرار گردد.

آنها همچنین این خواسته را مطرح نموده اند که پرداخت حقوق و دستمزد در ورزش فوتبال حرفه ای به گونه ای شفاف صورت گیرد و زنان در ازای انجام کار مشابه، حقوق و دستمزد مشابه مردان دریافت نمایند. منع رفتارهای جنسیت زده نیز از دیگر مطالبات این زن ها بوده است.

یانا برنهارد در مصاحبه با دویچه وله آلمانی تاکید نمود که بحران حاکم بر فدراسیون فوتبال آلمان ریشه در جنگ قدرت دارد و اصلاح ساختاری آن و تغییر ترکیب جنسیتی این فدراسیون می تواند از دامنه این بحران بکاهد.

شرح عکس: یانا برنهارد یکی از حامیان کارزار عدالت جنسیتی در فوتبال حرفه ای آلمان

به باور برنهارد، بحران موجود اما تنها به فدراسیون فوتبال این کشور محدود نمی گردد و در کل فوتبال حرفه ای آلمان می توان جلوه هایی از آن را مشاهده کرد.

برنهارد در این گفت وگو تاکید نمود که هسته اولیه این گروه، متشکل از 9 زن دست اندرکار فوتبال برخاسته از تماس هایی است که این افراد به وسیله کانال های متفاوت با یکدیگر برقرار نموده بودند. او می گوید موضوع بر سر آینده ورزش فوتبال حرفه ای در آلمان است.

او گفت که کارزار ایجاد عدالت جنسیتی بیشتر در فوتبال حرفه ای آلمان از سوی بعضی از مردان ورزشکار و دست اندرکار فوتبال نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته است اما، هیچ مردی در هسته این گروه حضور ندارد.

یانا برنهارد در شرح چرایی این موضوع اضافه کرد که هم فرصت برای گسترش مشارکت محدود بوده و هم هماهنگ کردن فعالیت ها در یک گروه کوچک ساده تر از یک گروه عظیم است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1877

به "کمپین زنان در آلمان برای عدالت جنسیتی در فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین زنان در آلمان برای عدالت جنسیتی در فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید