کرونا در کمین حراجی های شب عید

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به خطر شیوع کرونا در رفت و آمدهای این روزها در بازار شب عید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز جدی از حضور در اجتماعات و دورهمی ها تاکید نمود.

کرونا در کمین حراجی های شب عید

دکتر نوید دانائی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به در کمین بودن کووید19 در اجتماعات بازارهای شب عید اظهار کرد: از عموم شهروندان انتظار می رود ضمن حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، از حضور در بازارهای شلوغ شب عید این روزها به طور جدی اجتناب نمایند.

وی از بستری شدن چهاربیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید19 طی 24 ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اطلاع داد و اضافه نمود: از ابتدای شیوع همه گیری کرونا تا کنون 18 هزار و 160 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

دکتر دانائی یادآوری کرد: در شبانه روز گذشته و از 22 الی 23 اسفند ماه چهار بیمار بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی کووید19 در مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان های تابعه دانشگاه بستری شدند و با بستری شدن این بیماران مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای بروز کرونا ویروس تا به امروز به چهار هزار و 714 نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس ادامه داد: همچنین علاوه بر این تعداد 13 هزار و 446 بیمار نیز به صورت سرپایی در بیمارستان های 6 شهرستان تحت پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به سه هزار و 985 نفر رسید.

این پزشک فوق تخصص با اشاره به افزایش مبتلایان سرپایی در این استان خواهان توجه بیش از پیش شهروندان استان به توصیه های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کروناویروس شد و با اشاره به نزدیکی به تعطیلات پایانی سال از عموم هموطنان خواست به هیچ عنوان در این شرایط برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی ننمایند تا از این طریق مدافعان سلامت را در کنترل کووید19 کمک دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1768

به "کرونا در کمین حراجی های شب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کمین حراجی های شب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید