کانادا ژست سیاسی با موضوعات انسانی نگیرد

به گزارش کشتی کروز، سخنگوی وزارت امور خارجه سخنگوی تأکید کرد: ما از همه طرف های حادثه هواپیمای اوکراینی درخواست می کنیم که موضوعات انسانی را دستاویز مطامع و ژست های سیاسی نکنند.

کانادا ژست سیاسی با موضوعات انسانی نگیرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش کروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آن ها در سانحه هوایی غم انگیز اخیر حضور داشتند، ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده جان باختگان اظهار کرد: از بعضی اظهارنظرها و حتی برگزاری این نشست متعجب شدیم. جمهوری اسلامی ایران جهت تسلای خانواده های داغدار و ابعاد انسانی این حادثه همکاری بسیار روان و فراتر از انتظار با هیئت های اعزامی این کشورها انجام داده است.

وی اضافه کرد: برای اطلاع عموم و مردم سایر کشورها اعلام می کنیم که تقریباً همه اجساد شناسایی شده اند و همکاری و آنالیز های فنی با تشریک مساعی و شراکت همه طرف ها در جریان است و این گونه همکاری ها تا جایی که از نظر قانون و مقررات امکان داشته باشد توسط نهادهای مختلف کشورمان ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: با این حال عجیب است وزیر امور خارجه کانادا یک روز پس از انجام امور اولیه و تداوم شناسایی تقریباً همه اجساد و سایر همکاری ها چنین بیانیه ای خوانده و بیش از آن خواهان دسترسی کنسولی می گردد که در همان روز اول حادثه صرفاً به خاطر ابعاد انسانی این قضیه اعطا شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته به طرق مختلف به دولت کانادا گفت صرف نظر از چگونگی شرایط روابط سیاسی دو کشور، با توجه به اینکه روابط کنسولی با حقوق افراد در ارتباط است به مصلحت اتباع دو کشور است که نمایندگی های کنسولی در دو کشور فعال باشند، ولیکن دولت وقت کانادا به خاطر مسائل سیاسی و همراهی با آمریکا برای فشار به شهروندان ایران و ایرانی تبارها حتی حاضر به گفتگوی مستقیم در این رابطه نشد و اکنون هم معلوم نیست با چه انگیزه ای این اظهارنظرها و طلبکاری ها انجام می گردد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در انتها تأکید کرد: ما از همه طرف ها درخواست می کنیم که موضوعات انسانی بخصوص این حادثه غم انگیز را دستاویز مطامع و ژست های سیاسی نکنند و به خاطر خانواده های داغدار اجازه بدهند امور با همین روش روان و بی حاشیه ای که در حال اجرا است به انتها برسد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1069

به "کانادا ژست سیاسی با موضوعات انسانی نگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا ژست سیاسی با موضوعات انسانی نگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید