کانادا هم مجوز صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرد

به گزارش کشتی کروز، در ادامه اعتراضات جامعه بین الملل به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، کانادا نیز به طور موقت صدور مجوز جدید برای صادرات تسلیحات به آنکارا را به حالت تعلیق درآورد.

کانادا هم مجوز صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرد

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی اقدام بعضی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، نروژ، چک، انگلیس و فنلاند در توقف صادرات سلاح خود به ترکیه، در اعتراض به عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه، کانادا نیز به طور موقت صدور مجوز جدید برای صادرات تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآورد.

پایگاه خبری گلوبال نیوز در این خصوص گزارش کرد، وزارت امور خارجه کانادا با تأیید تعلیق موقت صادرات تسلیحات به ترکیه، تصمیم آنکارا برای اقدام نظامی در شمال و شمال شرقی سوریه را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا در ارتباط با عملیات نظامی ترکیه در سوریه آمده است: این اقدام یکجانبه، ثبات یک منطقه از قبل آسیب پذیر را تضعیف می نماید.

وزارت خارجه کانادا ادامه داد: ما خواهان محافظت از غیرنظامیان هستیم و از تمامی طرفین درخواست می کنیم به تعهداتشان در مقابل قوانین بین الملل احترام بگذارند که این (تعهدات) شامل دسترسی بدون مانع به یاری های انساندوستانه می گردد.

کانادا نیز از جمله کشورهایی به حساب می آید که از همان شروع عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد شمال و شمال شرقی سوریه، با آن به مخالفت پرداخت.

در ادامه اعتراضات بین المللی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز روز گذشته (سه شنبه) ضمن ابراز مخالفت با عملیات نظامی ترکیه در سوریه، در مورد تأثیراتی که این عملیات می تواند بر مبارزه با تروریست های داعش و همچنین ثبات منطقه به وجود آورد، ابراز نگرانی کرد.

ترکیه علیرغم اعتراضات بین المللی همچنان بر ادامه این حملات نظامی در سوریه تأکید دارد و گزارش ها حاکی از آن است که شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز جلسه محرمانه ای را در مورد آنالیز اوضاع شمال سوریه برگزار کند.

بعضی دیپلمات های مطلع به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند که آلمان از جانب پنج کشور شورای امنیت که همچنین اعضای اتحادیه اروپا نیز هستند، درخواست برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات نظامی ترکیه را مطرح نموده است که کشورهای دیگر شورای اتحادیه اروپا شامل فرانسه، انگلیس، بلژیک و لهستان می شوند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 536

به "کانادا هم مجوز صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا هم مجوز صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید