کاشت 1200 اصله نهال در دانشگاه تبریز خبرنگاران

به گزارش کشتی کروز، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، شهردار منطقه 2 تبریز، و دانشجویان کانون محیط زیست کاشت تعداد 1200 اصله نهال در سطح دانشگاه آغاز شد.

کاشت 1200 اصله نهال در دانشگاه تبریز خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری طی مراسمی با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، شهردار منطقه 2 تبریز، جمعی از مدیران وکارکنان دانشگاه و دانشجویان کانون محیط زیست کاشت تعداد 1200 اصله نهال در سطح دانشگاه آغاز شد.

میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه ضمن تبریک روز درختکاری این روز را مناسبت مبارک و فرخنده ای دانست که درتقویم ملی کشورمان ثبت شده است و از اقدامات اجرا شده در زمینه گسترش فضای سبز دانشگاه تمجید نمود.

مجیدی با اشاره به وسعت نهصد هکتاری دانشگاه تبریز و انجام حدود شصت هکتار عملیات فضای سبز تا به امروز در دانشگاه این میزان فضای سبز را کم و ناکافی دانست و افزود: بیشتر دانشگاه های دنیا دارای درختکاری و فضای سبز مطلوب هستند و لازم است با توجه به موقعیت جغرافیائی دانشگاه تبریز در سطح شهر تبریز با گسترش فضای سبز دانشگاه ضمن ایجاد زیبائی بصری در این قسمت شهر، نقش اساسی در رفع آلایندگی هوا و بهبود کیفیت هوای شهر تبریز داشته باشیم.

مجیدی با اشاره به وجود چندین حلقه قنات در دانشگاه تبریز و اتلاف آب آن در فصل زمستان افزود: باوجود منابع آب زیر زمینی در دانشگاه تبریز وتفاهمنامه قبلی با شهرداری تبریز متاسفانه بخش عمده آب در فصل زمستان هدر می­رود و امید است با اجرائی شدن تفاهمنامه اخیر ­ و قول مساعد شهرداری محترم کلانشهر تبریز و منطقه 2 تبریز با هدایت آب قنات به فضای دره مشرف به کتابخانه مرکزی و ایجاد دریاچه مصنوعی و درختکاری اطراف آن شاهد گسترش فضای سبز و بهبود کیفیت هوای شهر تبریز باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به تحصیل 23 هزار نفر دانشجو در دانشگاه تبریز افزود: یکی از برنامه های مد نظر ما کاشت 23 هزار نهال توسط 23 هزار دانشجوی دانشگاه می­باشد که بدلیل مسائل کرونا امسال این کار مقدور نگردید و امید است درسال آینده با رفع کرونا و حضور دانشجویان در دانشگاه این برنامه محقق گردد.

در این مراسم مهندس باقرخوشنواز شهردار منطقه دو کلانشهر تبریز در مصاحبه­ای با روابط عمومی دانشگاه، ضمن تجلیل از اقدامات دانشگاه تبریز در زمینه گسترش فضای سبز و درختکاری در دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه تبریز هویت شهر تبریز و متعلق به همه شهروندان است و گسترش فضای سبز در این دانشگاه عامل بهبود کیفیت هوای شهر، ایجاد زیبائی در شهر شده و بازتاب فکری و پژوهشی مثبت در نگرش، اندیشه دانشجویان و شهروندان نسبت به احیای محیط زیست و گسترش فضای سبز خواهد داشت.

مهندس خوشنواز با اشاره به پتانسیل غنی منابع طبیعی و انسانی دانشگاه تبریز افزود: وجود فضای مناسب و تحصیل 23 هزار نفر دانشجو در دانشگاه پتانسیل مناسبی برای گسترش فضای سبز در شهر تبریز فراهم کرده است و شایسته است در طول سال به مناسبت های مختلف درختکاری در دانشگاه صورت پذیرد و این کار نبایستی تنها منحصر به روز درختکاری گردد.

همچنین در ادامه این مراسم مهندس اسماعیل محمدی مسئول اداره باغبانی و فضای سبز دانشگاه تبریز ضمن ارائه گزارش اجمالی عملکرد مدیریت فضای سبز دانشگاه افزود: علاوه بر اقدامات روزمره حفظ و نگهداری فضای سبز موجود، ایجاد باغ پارک روبروی حوزه ریاست، ایجاد حصار سبز خوابگاه شهداء، کاشت 700 اصله نهال در باغ گیاهشناسی، مستند سازی قنات های دانشگاه و تعیین موقعیت دقیق UTM محل قرارگیری چاه های قنات و احیای قنات بالاچشمه در محوطه برج شهران را از اقدامات این اداره در سال 1399 برشمرد و ضمن تشکر از مساعدت هیئت رئیسه دانشگاه برنامه ریزی برای ایجاد دریاچه مصنوعی در روبروی کتابخانه مرکزی و ایجاد باغ رز 2 در ضلع جنوبی باغ گیاهشناسی را از اهم برنامه های این اداره برای سال 1400 بیان کرد.

شایان ذکراست توزیع نهال در میان همکاران وکاشت 1200 اصله نهال از دیگر برنامه ­های این آئین بود که طی آن 1200 اصله نهال درسطح دانشگاه در تپه مشرف به مجتمع خوابگاه شهداء، محوطه ساختمان جدید دانشکده کشاورزی و دانشکده دامپزشکی آغاز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1711

به "کاشت 1200 اصله نهال در دانشگاه تبریز خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت 1200 اصله نهال در دانشگاه تبریز خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید