کاردار امارات به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش کشتی کروز، در مورد تیراندازی شناورهای گارد ساحلی امارات عربی متحده به چند لنج صیادی ایرانی و توقیف یکی از آنها در عصر روز 99، 5، 27 در خلیج فارس کاردار امارات به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد.

کاردار امارات به وزارت خارجه احضار شد

با ما همراه باشید و درباره بهترین کارت اعتباری کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، در پی تیراندازی شناورهای گارد ساحلی امارات عربی متحده به چند لنج صیادی ایرانی و توقیف یکی از آنها در عصر روز 27، 5، 99 در خلیج فارس که منجر به کشته شدن دو صیاد گشت، رسیدگی فوری و قاطع به این رخداد تلخ در دستور کار مراجع ذیربط نهاده شد و پس از آنالیز دقیق شرایط میدانی، در اولین ساعات کاری روز بعد کاردار این کشور در تهران توسط مدیرکل حقوقی بین المللی به وزارت امورخارجه احضار شد.

مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امورخارجه ضمن محکوم کردن تعرض گارد ساحلی امارات علیه شناورهای صیادی جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت این اقدام غیرقانونی و خارج از رویه جاری بین گاردهای ساحلی دو کشور را متوجه دولت امارات عربی متحده دانست و ضمن تاکید بر ضرورت آزاد کردن بازداشت شدگان و برطرف توقیف از لنج صیادی و تحویل اجساد، خواهان جبران خسارات وارده و اتخاذ اقدامات مقتضی برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در آینده گشت.

کاردار در جریان احضار ضمن ابراز تاسف از وقوع این اتفاق، تاکید نمود مراتب را بلافاصله به ابوظبی منعکس خواهد نمود. در کمتر از بیست و چهار ساعت، دیدار دومی نیز بین کاردار امارات با مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه برای پیگیری نتایج برگزار گردید.

متعاقب این اقدامات در تهران و نیز با پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران، دولت امارات روز گذشته با ارسال یک یادداشت رسمی تاسف عمیق خود را نسبت به بروز حادثه مزبور ابراز نموده و آمادگی خود را برای جبران تمامی خسارت وارده گفت.

همچنین با هماهنگی گارد مرزی دو کشور لنج و سرنشینان آزاد شدند و مراحل قانونی تحویل اجساد کشته شدگان با سرعت در حال اجرا است.

در ضمنً در همان روز 27 مردادماه یک فروند کشتی اماراتی بخاطر تردد غیرقانونی در آبهای کشورمان توسط نیروهای گارد مرزی جمهوری اسلامی ایران توقیف و خدمه آن بازداشت شدند. مراحل قانونی رسیدگی به شرایط این کشتی ادامه دارد.

وزارت امور خارجه لازم می داند یک بار دیگر به همه طرفها در خلیج فارس اعلام نماید که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعرضی به منافع و اتباع خود در خلیج فارس را بر نخواهد تافت و در جهت حمایت از شناورها و اتباع خود کلیه تدابیر و اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1376

به "کاردار امارات به وزارت خارجه احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاردار امارات به وزارت خارجه احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید