پلوسی: ترامپ با مصرف داروی ضدمالاریا سلامت خود را به خطر می اندازد

به گزارش کشتی کروز، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس جمهور این کشور درباره مصرف داروی ضد مالاریا، گفت با توجه به سن و چاقی بیمارگونه ترامپ، وی با مصرف این دارو سلامتی اش را به خطر می اندازد.

پلوسی: ترامپ با مصرف داروی ضدمالاریا سلامت خود را به خطر می اندازد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روز دوشنبه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه خبری سی ان ان گفت معتقد است تصمیم دونالد ترامپ درباره مصرف داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلوروکین برای سلامت وی با توجه به سن و وزنش مضر است.

به گزارش پایگاه خبری rawstory، پلوسی گفت: او رئیس جمهور است و من ترجیح می دهم دارویی که از سوی دانشمندان تایید نشده را مصرف نکند، به خصوص با توجه به گروه سنی وی و بگذار بگوییم گروه وزنی اش. به این گروه وزنی چاقی بیمارگونه می گویند.

ترامپ همیشه ادعا نموده در سلامت به سر می برد و وزنش مناسب است و پزشکان هم حرف هایش را تایید می نمایند. اما همیشه وضع سلامتی وی مورد تردید عموم قرار داشته است.

وی روز دوشنبه بیان کرد که برای مقابله با ویروس کووید-19 هر روز قرص هیدروکسی کلوروکین استفاده می نماید. ترامپ به خبرنگاران گفت وی از یک هفته و نیم پیش استفاده از این قرص را شروع کرد و از زینک هم به عنوان اقدامی پیشگیرانه استفاده می نماید.

او در پاسخ به سوالی که چرا از این دارو استفاده می نماید، گفت که معتقد است این قرص خوب بوده و داستان های خوبی درباره آن شنیده است. رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که کارمندان بخش درمان و پزشکانی که در حال حاضر در بیمارستان ها برای مقابله با ویروس کروناه هستند از این قرص استفاده می نمایند.

هیدروکسی کلورین دارویی برای مقابله با مالاریا و درمان بیماری های خود ایمن است.

ترامپ پیشتر از این دارو به عنوان تغییر دهنده بازی در مقابله با ویروس کرونا یاد نموده و گفته که این دارو در صورت ترکیب با زینک و آزیترومسین می تواند موثر باشد.

از ابتدای همه گیری کرونا در آمریکا علاوه بر عملکرد دولت این کشور در مقابله با این ویروس، اظهارنظرهای غیرعلمی ترامپ و تبلیغ داروهایی که مورد تایید نیستند نیز همیشه مورد انتقاد قرار گرفته است. کارشناسان هشدار داده اند توصیه های وی می تواند جان آمریکایی ها را تهدید کند.

وی چندی پیش برای جلوگیری از ابتلا، تزریق مواد ضدعفونی نماینده را پیشنهاد نموده بود که جامعه علمی این کشور را در بهت فرو برد. در پی این توصیه، گزارش هایی از بستری شدن چند نفر به دلیل گوش کردن به توصیه ترامپ منتشر شد.

دانشگاه جانز هاپکینز امروز (دوشنبه) بیان کرد که ظرف 24 ساعت گذشته با مثبت شدن نتیجه آزمایش 21 هزار و 841 مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و 508 هزار و 598 نفر رسید.

همچنین در بازه زمانی مذکور، 791 مورد جدید به قربانیان ویروس کرونا در آمریکا افزوده شد تا مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به 90 هزار و 353 نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز پیش این مرکز نشان می دهد که تعداد مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا افزایش داشته و شمار قربانیان این ویروس تاحدودی کاهش داشته است. نیویورک همچنان با 361 هزار و 266 مورد ابتلا و 28 هزار و 480 مورد فوتی کانون بیماری همه گیر کرونا در آمریکا است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، دستکم چهار میلیون و 894 هزار و 98 نفر از مردم سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند که از این میان 320 هزار و 180 نفر جان خود را از دست داده اند و یک میلیون و 908 هزار و 64 نفر بهبودی پیدا نموده اند. ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در دنیا را به خود اختصاص داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1200

به "پلوسی: ترامپ با مصرف داروی ضدمالاریا سلامت خود را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: ترامپ با مصرف داروی ضدمالاریا سلامت خود را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید