پای معاملات مسکن به بورس کالا باز می گردد

به گزارش کشتی کروز، وعده عرضه املاک و مسکن در بورس کالا که اواسط زمستان سال گذشته داده شد، به مراحل اجرایی خود نزدیک شده است و آخرین اخبار از فراهم شدن مکانیزم های معاملاتی در بورس کالا برای معاملات مسکن حکایت دارد.

پای معاملات مسکن به بورس کالا باز می گردد

جهت دریافت خدمات ساخت الاچیق سیمانی طرح چوب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش تجارت نیوز، یکی از برنامه های بورس کالا مذاکره با وزارت راه و شهرسازی برای تهاتر محصولات مورد احتیاج ساخت مسکن در حوزه مسکن مهر و طرح ملی مسکن بود. در این راستا، مدیرعامل بورس کالا عنوان نموده که مذاکرات اولیه بین بورس کالا و وزارت مسکن برای راه اندازی بازار تهاتر پروژه های مسکن اجرا شده است.

آن طور که سلطانی نژاد گفته، مذاکراتی اجرا شده تا بتوانیم بازار تهاتری محصولاتی که برای مسکن و پروژه های انبوه احتیاج است را راه اندازی کنیم.

طبق این مذاکرات قرار بود به بعضی پیمان کاران اعتباراتی داده گردد که مصالح ساختمانی از قبیل میلگرد، تیر آهن، سیمان و… بخرند و مسکن بسازند.

در این راستا اگر پول به پیمانکاران داده گردد، زمان خرید هم مهم است. در واقع وزارت راه و شهرسازی محصولی که می خواهد را در قالب برگزاری مناقصات خریداری می نماید و پول از ناحیه مرجعی که اعتبار را تصویب می نماید به طور مستقیم به فروشنده پرداخت خواهد شد.

در طرح های بزرگ مسکن، دولت برای اجرای طرح باید مبلغی را به پیمانکاران پرداخت کند. در این زمینه به جای پرداخت پول به پیمانکاران با استفاده از مکانیزم بورس، وجه آن را به تولیدکننده مصالح پرداخت می نماید و فقط مصالح در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد. به این صورت منابع صرف خرید مواد اولیه می گردد.

بر این اساس، طبق آخرین اخباری که از سوی بورس کالا اعلام شده است، مذاکرات اولیه با وزارت راه و شهر سازی به منظور بهره گیری از مکانیزم های معاملاتی بورس کالا در حوزه مسکن مهر و طرح ملی مسکن نیز اجرا شده تا معاملات مسکن بعد از مجوز قانونی صرفا در بازار تحت نظارتی که مانع سفته بازی می گردد صورت گیرد؛ بنابراین بورس کالا به عنوان یک طرف مذاکره، آماده انجام طرح مذکور است و طرح باید از سوی وزارت راه و شهرسازی عملیاتی گردد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 929

به "پای معاملات مسکن به بورس کالا باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای معاملات مسکن به بورس کالا باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید