وزارت کشور موظف به اجرای پروژه هایی با اولویت حمل و نقل عمومی شد

به گزارش کشتی کروز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن الزام وزارت کشور برای هزینه کرد یک درصد از درآمد های حاصل از اجرای این قانون برای کمک به اجرای پروژه های شهری و روستایی با حمل و نقل عمومی، شرکت های قطار شهری و سازمان های حمل و نقل عمومی وابسته به شهرداری ها را از پرداخت مالیات معاف کردند.

وزارت کشور موظف به اجرای پروژه هایی با اولویت حمل و نقل عمومی شد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهکمک ها ماده 9 را با 155 رای موافق، 30 رای مخالف و بدون رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب کردند.

طبق این مصوبه ماده 280 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366.2.13 با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح می گردد:

ماده 280 - سازمان امور مالیاتی کشور موظف است معادل یک درصد از کل درآمد های حاصل از این قانون را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهکمک های کشور) نزد خزانه داری کل کشور واریز کند. وزارت کشور موظف است وجوه مذکور را برای کمک به اجرای پروژه های شهری و روستایی با اولویت حمل و نقل عمومی و پرداخت تسهیلات میان شهرداری های زیر 250 هزار نفر جمعیت (70 درصد شهر های زیر 50 هزار نفر جمعیت و دهکمک های مربوطه و 30 درصد شهر های 50 تا 250 هزار نفر جمعیت) و دهکمک های مربوطه مطابق با دستورالعملی که به وسیله سازمان مذکور و با همکاری شورای عالی استان ها ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می گردد و توسط وزیر کشور ابلاغ می گردد، هزینه نماید.

سازمان ها و موسسات وابسته به شهرداری ها و شرکت های قطار شهری که به موجب قانون برای انجام وظایف ذاتی شهرداری در امور عمومی، شهری و خدماتی تشکیل شده اند و 100 درصد سرمایه آن متعلق به شهرداری است از زمان تاسیس، مالیات آن ها با نرخ صفر می باشد.

تبصره 1- شهرداری ها و دهکمک ها و سازمان های وابسته به آن ها از پرداخت حق ثبت املاک معاف می باشند.

تبصره 2: مالیات شرکت های قطار شهری و سازمان های حمل و نقل عمومی وابسته به شهرداری ها با نرخ صفر می باشد.

تبصره 3: کلیه پرداخت های مربوط به تسهیلات موضوع ماده مذکور در صندوقی تحت عنوان صندوق توسعه شهری و روستایی متمرکز می گردد تا به طور اختصاصی توسط وزارت کشور و با همکاری شورای عالی استان ها صرف ارائه تسهیلات به پروژه های اولویت دار گردد. اسناسنامه این صندوق ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد وزارت کشور و وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 785

به "وزارت کشور موظف به اجرای پروژه هایی با اولویت حمل و نقل عمومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت کشور موظف به اجرای پروژه هایی با اولویت حمل و نقل عمومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید