واعظ آشتیانی: تساوی درآمد و هزینه استقلال و پرسپولیس در بودجه 98 بحثی انحرافی است، چه کسی گفته هر باشگاهی که به خاک سیاه نشسته باید واگذار گردد؟

به گزارش کشتی کروز، امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: مطرح شدن رقم مساوی هزینه و درآمد باشگاه های استقلال و پرسپولیس یک بازی رسانه ای است تا نشان دهند این دو باشگاه برای واگذاری توجیه اقتصادی دارند.

واعظ آشتیانی: تساوی درآمد و هزینه استقلال و پرسپولیس در بودجه 98 بحثی انحرافی است، چه کسی گفته هر باشگاهی که به خاک سیاه نشسته باید واگذار گردد؟

به گزارش خبرنگاران , طبق لایحه بودجه سال 98 که امروز (سه شنبه) توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد, برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس در سال آینده 57 میلیارد تومان هزینه تخمین زده شده است. همچنین درآمد این باشگاه ها که زمزمه واگذاری آنها به بخش خصوصی دوباره شنیده می گردد, مبلغ 56 میلیارد و 990 میلیون تومان بنا گذاشته شده است. رقمی که تساوی تقریبی درآمد و هزینه های این دو باشگاه را در سال آینده نشان می دهد.

در همین رابطه امیررضا واعظ آشتیانی, مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: طبیعتاً وقتی که دولت این رقم ها را اعلام نموده به گزارش دو باشگاه و وزارت ورزش استناد نموده است. درآمد و هزینه دو باشگاه در بودجه سال آینده پیش بینی شده است، اما مطرح شدن این موضوع مسئله دارد. وقتی دو باشگاه خودشان درآمد دارند دیگر بودجه برای آنها چه مفهومی دارد؟! زمانی برای ادارات و سازمان های مصرفی بودجه تعلق می گیرد و کسری درآمد آنها را دولت می پردازد، اما دیگر قرار نیست برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز همین موضوع صدق کند و این کار هیچ توجیهی نمی تواند داشته باشد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با اشاره به وجود اسپانسر برای دو باشگاه پایتخت گفت: اگر اسپانسر که خود زیرمجموعه دولت است با دو باشگاه قطع همکاری کند آیا باز هم می توان این درآمد را برای باشگاه ها در نظر گرفت؟ اصلاً این کار غیرقانونی است که هر دو باشگاه یک اسپانسر واحد داشته باشند، اما فارغ از این دو موضوع اگر دولت حمایتش را از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بردارد باید ببینیم که چطور این دو باشگاه می خواهند درآمدزایی داشته باشند.

واعظ آشتیانی مطرح نمود: مطرح شدن رقم مساوی هزینه و درآمد استقلال و پرسپولیس یک بازی رسانه ای است تا نشان دهند این دو باشگاه برای واگذاری توجیه اقتصادی دارند و این یک بحث انحرافی است. اینکه گفته می گردد درآمد باشگاه ها 57 میلیارد تومان است برای این است که دولت حسن نیتش را به کسانی که برای خرید این باشگاه ها پیش قدم خواهند شد، نشان دهد.

وی گفت: زمانی که حمایت دولت از اسپانسر و به دنبال آن حمایت اسپانسر از باشگاه ها برداشته گردد، آن وقت باید ببینیم درآمد آنها چقدر خواهد بود. ببینید این نکته چقدر مهم بود که حتی حاضر شده اند یک شرکت را برای هر دو باشگاه انتخاب نمایند. مطمئناً اگر عامل دومی وجود داشت همان عامل دوم را برای باشگاه دوم در نظر می گرفتند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در خصوص ممنوعیت یاری دولت به ورزش حرفه ای خاطر نشان کرد: به استناد مصوبه مجلس هیچ سازمان یا مرجع دولتی حتی وزارت ورزش حق یاری به ورزش حرفه ای از جمله فوتبال را ندارد. زمانی که این کار ممنوع است می توان فهمید که آوردن این اعداد و ارقام برای استقلال و پرسپولیس هم تبلیغاتی است برای اینکه خرید این باشگاه ها برای خریداران توجیه اقتصادی داشته باشد. اگر غیر از این بود مجلس با اختصاص بودجه به استقلال و پرسپولیس مخالفت می کرد چون کار، کار غیرقانونی است.

واعظ آشتیانی در ادامه با اشاره به مطرح شدن دوباره بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیح داد: به هر جهت برخی هنوز باور دارند که باید از روش راه بینداز، جا بینداز استفاده نمایند. من مطمئنم که مجموعه وزارت ورزش برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس هیچ تحلیلی ندارند. آنها می دانند که باید قبل از عمل، خوب فکر و چالش های این کار را ارزیابی نمایند، اما فقط برای اینکه بگویند ما توانستیم خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را انجام بدهیم می خواهند این کار را هر طور شده انجام دهند تا باشگاه ها از چاله به چاه بیفتند.

وی بیان داشت: این کار باعث می گردد تا ورزش کشور در آینده هزینه های گزافی را بپردازد. مگر این نیست که استقلال و پرسپولیس را می خواهیم واقعاً خصوصی کنیم؟ برای این کار چه بسته حمایتی در نظر گرفته شده است؟ چه تحلیلی برای آینده اقتصادی این دو باشگاه در نظر گرفته شده است که وضع بدتر از امروز نگردد؟ این چه منطقی است که بدون مطالعه هر کاری را انجام بدهیم و در نهایت بگوییم ما موفق شدیم. برای اینکه روی عدم نظارت و ضعف مدیریت سرپوش گذاشته گردد و اینکه به نوعی به دستگاه های نظارتی برسانیم که دیگر نباید روی این باشگاه ها کنترل داشته باشند و متوجه نشوند که چه اتفاقاتی در این سال ها در استقلال و پرسپولیس اتفاق افتاده است که باعث روی هم رفتن میلیاردها بدهی شده می خواهند این دو باشگاه را خصوصی نمایند. تنها قصد این است که با خصوصی سازی افکار عمومی منحرف گردد. طوری رفتار شده است که حتی مسئولان ارشد نیز به بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس ورود نموده اند که اگر دو باشگاه خصوصی شوند حتماً مسائل شان هم حل می گردد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در ادامه گفت: من اطمینان دارم که این کار به ضرر دو باشگاه خواهد بود، چون برای خصوصی سازی نه بسته حمایتی لحاظ شده است و نه آمادگی مدیریتی آن هم اکنون وجود دارد. در اینکه باید شرایط را برای خصوصی سازی این دو باشگاه مهیا کنیم شکی نیست، اما ابتدا باید کار را درست پیش برد. اینکه عده ای بدون مشورت با کارشناسان ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این تصمیم را بگیرند، درست نیست. استقلال و پرسپولیس کارخانه نیستند که وقتی فرو ریخته اند آنها را واگذار کنیم. استقلال و پرسپولیس سال ها در مجموعه دولت بوده اند و به همین دلیل قابل تفکیک نیستند.

واعظ آشتیانی اضافه کرد: به جای اینکه وزارت ورزش برای ضعف های مدیریتی و عدم ایجاد شرایط مناسب برای واگذاری پاسخگو باشد می خواهد فقط دو باشگاه را خصوصی کند. کجای اصل 44 قانون اساسی گفته است شرکت هایی که ناکارآمد شده اند را در اوج ذلت واگذار کنیم؟ مگر غیر از این است که شرکت ها باید در شرایط ایده آل واگذار شوند تا خریدار نیز برای خرید آنها رغبت داشته باشد. باید ابتدا روی دو باشگاه کار مدیریتی مناسب گردد و تراز مالی آنها مثبت گردد و آن زمان به فکر واگذار کردن آنها باشیم. چه کسی گفته است هر باشگاهی که با مدیریت نالایق به خاک سیاه نشسته را باید واگذار کرد؟ بهتر است اول به دنبال درست کردن باشگاه ها باشیم و بعد دنبال خصوصی سازی آنها.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 249

به "واعظ آشتیانی: تساوی درآمد و هزینه استقلال و پرسپولیس در بودجه 98 بحثی انحرافی است، چه کسی گفته هر باشگاهی که به خاک سیاه نشسته باید واگذار گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واعظ آشتیانی: تساوی درآمد و هزینه استقلال و پرسپولیس در بودجه 98 بحثی انحرافی است، چه کسی گفته هر باشگاهی که به خاک سیاه نشسته باید واگذار گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید