نقوی حسینی: رزمایش مشترک با 2 عضو شورای امنیت نشان دهنده نفود دریایی ایران است

به گزارش کشتی کروز، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رزمایش مشترک ایران با 2 عضو شورای امنیت سازمان ملل نشان دهنده نفوذ نظامی ایران در شمال اقیانوس هند و دریای عمان است.

نقوی حسینی: رزمایش مشترک با 2 عضو شورای امنیت نشان دهنده نفود دریایی ایران است

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه با عنوان کمربند امنیت دریایی در اقیانوس هند، گفت: در چنین شرایطی که آمریکا به دنبال تحریم و فشار بر ایران است و از طرفی به دنبال ائتلاف دریایی در خلیج فارس علیه ایران برگزارش رزمایش مشترک ایران با روسیه و چین در چنین شرایطی، نشانه خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران با برگزاری این رزمایش مشترک قدرت دریایی خود را به رخ دشمنان کشید، افزود: این رزمایش حاکی از توانمندی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در حاکمیت دریاها و حضور در آب های آزاد، برای پشتیبانی و حفاظت از منافع ملی کشور است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رزمایش مشترک ایران با 2 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان دهنده نفوذ نظامی ایران در شمال اقیانوس هند و و دریای عمان است، افزود: رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه یک پیام روشن برای دشمنان کشور و ائتلاف آمریکا در خلیج فارس است تا حد خود را بدانند زیرا چین و روسیه از مواضع ایران حمایت می کنند.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه بیانگر این است که این دو قدرت بزرگ نیز، مانند ایران نمی خواهند رفتار و تک روی آمریکا در منطقه ادامه پیدا کند، گفت: برگزاری این رزمایش مشترک مقابل بسیاری از قدرت طلبی ها و سلطه گری سایر کشورها را می گیرد، این کشورهایی که به دنبال ائتلاف خلیج فارس علیه ایران بودند و می خواستند به نوعی مقابل قدرت ایران بایستند، امروز با ناکامی روبه رو شده اند.

به گزارش خبرنگاران، رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین (CHIRU 2019) از روز جمعه ششم دی ماه آغاز شده و تا روز دوشنبه نهم دی ماه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام،

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 925

به "نقوی حسینی: رزمایش مشترک با 2 عضو شورای امنیت نشان دهنده نفود دریایی ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقوی حسینی: رزمایش مشترک با 2 عضو شورای امنیت نشان دهنده نفود دریایی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید