نصر الشمری: سیطره شرکت انگلیسی بر آسمان عراق را تحمل نمی کنیم

به گزارش کشتی کروز، جنبش النُجَباء از گروه های مقاومت اسلامی عراق بر مقابله با کوشش برای تداوم سیطره و کنترل یک شرکت انگلیسی بر حریم هوایی این کشور تاکید نمود.

نصر الشمری: سیطره شرکت انگلیسی بر آسمان عراق را تحمل نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نصر الشمری معاون دبیرکل جنبش النُجَباء با کوشش برای تمدید قرارداد شرکت خدمات ناوبری انگلیسی سرکو در عراق مخالفت کرد.

الشمری در توییتی نوشت: ما با قاطعیت در برابر کوشش برای تمدید قرارداد شرکت سرکو خواهیم ایستاد که بر حریم هوایی عراق سیطره دارد.

وی اضافه نمود: در عراق پرسنل ملی آموزش دیده، کاردان و آماده به کار وجود دارند و نیازی به بیگانه برای کنترل حریم هوایی کشور نداریم.

الشمری اعلام کرد: مسئله تمدید بیانگر مشروعیت بخشیدن به اشغال طولانی مدت انگلیس است و ما هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد.

شرکت سرکو در زمینه خدمات دهی گسترده امنیتی، نظامی، ترابری، لجستیکی، نیروی انسانی، مدیریت بر بازداشتگاه ها، زندان ها و مدارس فعالیت می نماید و به عنوان اپراتور در چند مترو و فرودگاه دنیا قرارداد دارد.

تعدادی از کارشناسان کنترل ترافیک هوایی عراق دو ماه پیش در نامه سرگشاده ای به وزیر حمل و نقل و مدیریت شرکت عمومی خدمات ناوبری هوایی این کشور خواهان سرانجام دادن به سیطره این شرکت خارجی بر حریم هوایی کشورشان شده و تاکید نموده بودند که ادامه کار این شرکت هزینه ماهیانه حدود دو میلیارد دیناری برای عراق به همراه دارد، در حالیکه کشور خود نیروی توانمند برای ارایه خدمات ناوبری در اختیار دارد.

حریم هوایی عراق از سال 2011 میلادی تحت سیطره و کنترل شرکت سرکو است که در آن موقع قراردادی 15 ساله با عراق به امضا رسانده بود.

شرکت سرکو همچنین به واگذاری حریم هوایی عراق به ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا موسوم به ائتلاف ضد داعش متهم شده است.

ناظران عراقی معتقدند که در نتیجه مدیریت این شرکت بر حریم هوایی عراق، مسئولان این کشور کنترلی بر حریم هوایی و نیز اطلاعاتی از آنچه در حریم هوایی عراق می گذرد، ندارد.

سهام الموسوی عضو سابق کمیسیون خدمات مجلس عراق در سال 2017 میلادی گفته بود که شرکت سرکو براساس قرارداد خود از این اختیاراتی برخوردار شده که کریدور های هوایی را بدون مطلعی دولت عراق به روی هرگونه عبور و مرور هواپیما ها بگشاید.

وی اضافه نموده بود: یک خط پروازی برای عبور هواپیما های ائتلاف بین المللی وجود دارد که از کویت شروع و به سمت السماوه، نجف اشرف، کربلای معلی و الرمادی و در نهایت موصل در عراق می رسد و دولت عراق از این مطلع نیست و رادار ها نمی توانند آن را ردیابی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1474

به "نصر الشمری: سیطره شرکت انگلیسی بر آسمان عراق را تحمل نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصر الشمری: سیطره شرکت انگلیسی بر آسمان عراق را تحمل نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید