نصری:عملکرد دستگاه دیپلماسی ایران در قبال تحریم ها، بزرگ ترین اتفاق سال 2018 است

به گزارش کشتی کروز، رضا نصری گفت: دستگاه دیپلماسی ایران و روندی که کلید زده است را چهره سال 2018 می دانم.

نصری:عملکرد دستگاه دیپلماسی ایران در قبال تحریم ها، بزرگ ترین اتفاق سال 2018 است

خبرگزاری دانشجویان ایران، در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی(2019) در گفت وگو با کارشناسان و صاحب نظران عرصه بین الملل و سیاست خارجی کشور از آن ها پرسیده که به نظرشان خبرسازترین چهره بین المللی سال 2018 فارغ از عملکرد مثبت یا منفی آن ها چه کسی بوده است؟

در همین راستا ، رضا نصری در گفت وگو با خبرنگاران با اعتقاد بر این که عملکرد دستگاه دیپلماسی ایران را به عنوان بزرگ ترین اتفاق سال 2018 می داند در بیان علت این انتخاب خود شرح داد : در سال 2018 روند بسیار مهمی در سطح دنیا به راه افتاد که می تواند تاثیرات بلندمدت، ماندگار و تاریخ سازی در روابط بین المللی داشته باشد. این روندی است که طی آن مهم ترین کشورهای دنیا تصمیم گرفته اند از یک سو استیلای دلار بر معادلات اقتصاد دنیای را بشنمایند و نقش آن را پس از چند دهه در معاملات تجاری بین المللی کم رنگ تر نمایند و از سوی دیگر - با اندیشیدن سازوکارها و تدابیر جدید - از استقلال خود نسبت به قوانین فراسرزمینی (Extraterritorial laws) آمریکا پاسداری نمایند تا کم تر تحت تاثیر پدیده ای به اسم تحریم های ثانویه قرار گیرند.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه اضافه کرد: معتقدم کسانی که توانستند - با بهره برداری هوشمندانه از نقض برجام توسط آمریکا - محرک و مشوق شروع این روند تحول ساز شوند، از تاثیرگذارترین چهره های بین المللی سال جاری و سال های پیش رو هستند. هرچند این روند تحول ساز - که برخی در ادبیات روابط بین الملل آن را نویدبخش تغییری بنیادین (Transformative) می دانند - آنطور که می بایست مورد توجه رسانه های داخل کشور قرار نگرفت، اما معتقدم دستگاه دیپلماسی ایران و برخی چهره های سنت شکن اروپایی، به عنوان پیش قراول این جریان، بیش از سایر بازیگران شایسته تقدیر هستند.

وی اعلام کرد :اگر چه امروز مردم ایران زیر بار تحریم و فشارهای اقتصادی قرار دارند و فضای عمومی فعلاً تا حدود زیادی متاثر از همین فشارهاست، اما یقین دارم با به بار نشستن کوشش ها، در آینده نزدیک مردم ایران، مردم کشورهای ستم دیده از تحریم های ثانویه آمریکا و تاریخ قضاوت بسیار شایسته ای نسبت به کارگزاران دستگاه دیپلماسی ایران خواهند داشت. به عبارت دیگر، دستگاه دیپلماسی ایران و روندی که کلید زده است را به عنوان چهره و اتفاق سال می دانم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 248

به "نصری:عملکرد دستگاه دیپلماسی ایران در قبال تحریم ها، بزرگ ترین اتفاق سال 2018 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصری:عملکرد دستگاه دیپلماسی ایران در قبال تحریم ها، بزرگ ترین اتفاق سال 2018 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید