نشست وزیران دفاع ترکیه و قطر و وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی

به گزارش کشتی کروز، منابع ترکیه ای خبر دادند که وزیران دفاع ترکیه، وزیر مشاور امور دفاعی قطر و وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی نشستی سه جانبه در آنکارا برگزار کردند.

نشست وزیران دفاع ترکیه و قطر و وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری ترکیه، شامگاه امروز (دوشنبه)، از نشست سه جانبه میان حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، خالد العطیه وزیر مشاور امور دفاعی قطر و فتحی باشاغا وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی خبر دادند.

وزارت دفاع قطر نیز در توئیتی در این خصوص گفت: در این ملاقات، محمد راشد العوامی سرتیپ ستاد و وابسته نظامی قطر در آنکارا حاضر شدند. در این نشست آخرین تحولات مربوط به لیبی مورد آنالیز نهاده شد.

وزارت دفاع قطر همچنین در توئیتی جداگانه به نقل از وزیر مشاور این کشور خبر نوشت: وزیر مشاور امور دفاعی قطر با آکار و باشاغا به هنگام حضور در پایتخت ترکیه ملاقات نموده است. آنها مسائل دارای منافع مشترک و همچنین آخرین تحولات لیبی را مورد آنالیز قرار داده است.

منابع خبری، امروز از ورود وزیر کشور دولت وفاق ملی به آنکار خبر داده بودند.

این خبر در حالی است که مجلس مصر شامگاه امروز خاطرنشان کرد که اجازه اعزام نیرو به خارج از مرزهای مصر را به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور واگذار نموده است (جزئیات بیشتر).

این تصمیم درست پس از آن بود که پیشتر، مجلس نمایندگان شرق لیبی (طُبرق) خواهان مداخله نظامی مصر در این کشور شده بود.

مصر از حامیان دولت طُبرُق در شرق لیبی است که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی آن را رهبری می نماید، در مقابل این دولت، دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در غرب لیبی واقع شده است که از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است. لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1201

به "نشست وزیران دفاع ترکیه و قطر و وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست وزیران دفاع ترکیه و قطر و وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید