منتقد دیرین عمران خان از ریاست هیات کریکت پاکستان استعفا داد

به گزارش کشتی کروز، رئیس هیات کریکت پاکستان که سابقه دیرینی در مخالفت با نخست وزیر کنونی پاکستان دارد، از سمتش استعفا داد اما جانشین او فورا اعلام شد.

منتقد دیرین عمران خان از ریاست هیات کریکت پاکستان استعفا داد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کریکت پاکستان در دوره مدیریتی نجم ستی، دورانی طلایی را پشت سر گذاشت اما عمران خان، نخست وزیر تازه منتخب پاکستان که حزبش ماه گذشته در انتخابات پارلمانی پیروز شد، حین انتخابات پیشین در سال 2013 با او درافتاد. در آن زمان نجم ستی مسوول دولت موقت استانی بود و عمران خان او را به تقلب در انتخابات به نفع نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان متهم کرد.

زمانی که نواز شریف در آن انتخابات به پیروزی قاطع رسید، ستی سر وزیر موقت ایالت پنجاب بود. عمران خان مکررا نجم ستی را به تقلب در 35 شعبه اخذ رای متهم می کرد و همین منجر شد تا ستی پرونده ای به جرم افترا تشکیل دهد که هنوز در دست رسیدگی است.

رئیس مستعفی هیات کریکت پاکستان در توئیتی نوشت: منتظر بودم تا نخست وزیر جدید سوگند یاد کند تا استعفای خودم را تقدیم کنم.

نجم ستی از روزنامه نگاران سرشناس پاکستان هم هست و بسیاری از حامیان عمران خان را با نگارش مقالاتی درباره نقش ادعایی ارتش در به قدرت رساندن خان، خشمگین نموده بود. عمران خان هرگونه همدستی با ارتش پاکستان را که سابقه ای طولانی در اخراج و ارتقای سیاستمدارن به نفع خودش دارد، رد می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 135

به "منتقد دیرین عمران خان از ریاست هیات کریکت پاکستان استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقد دیرین عمران خان از ریاست هیات کریکت پاکستان استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید