مقاومت نفت در برابر کاهش قیمت شکسته شد

به گزارش کشتی کروز، بهای معاملات نفت آمریکا روز جمعه افت اندکی را شاهد بود و برای نخستین بار از اواسط ماه میلادی گذشته، کاهش هفتگی داشت.

مقاومت نفت در برابر کاهش قیمت شکسته شد

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اکتبر 2 سنت کاهش یافت و در 67.75 دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته، 2.9 درصد کاهش داشت که نخستین کاهش هفتگی پس از دو هفته رشد متوالی بود.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر افت اولیه را معکوس کرد و با 33 سنت یا 0.4 درصد افزایش، در 76.83 دلار در هر بشکه بسته شد. با این حال برای کل هفته یک درصد کاهش نشان داد.

نگرانی ها نسبت به احتمال ضعیف شدن تقاضا برای نفت به دلیل تشدید تنش های تجاری جهانی، قیمت ها را در معرض فشارهای کاهشی قرار داده است اما انتظارات برای محدود شدن عرضه به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران در نوامبر، تا حدودی از بالا ماندن قیمت ها حمایت نموده است.

نیکولاس گانتر، تحلیلگر ارشد بازار در گروه بازرگانی لانگ لیف در این باره چنین گفت: آمریکا ظاهرا سرگرم آنالیز اعطای معافیت از تحریم ها برای هند است که یکی از بزرگترین مشتریان نفتی ایران است اما این دلیل نمی گردد که تصور کنیم روند کلی بازار نفت تغییر خواهد نمود. روند نزولی بازار برای هفته بعد نیز ادامه پیدا می نماید.

احتمال اعمال دور جدید از تعرفه های آمریکا روی واردات کالاهای چینی نیز در نگرانی ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا برای انرژی موثر بوده است.

به گفته راب هاورث، استراتژیست ارشد یک بانک آمریکایی، در کوتاه مدت نفت همچنان تحت فشارهای کاهشی خواهد ماند که منعکس کننده نگرانی ها نسبت به ضعیف شدن رشد تقاضا است. تا سرانجام سال انتظار می رود نفت در بازه قیمت محدودی بماند. آهسته شدن روند رشد فراوری آمریکا به دلیل محدودیت های حمل و نقل و همچنین مسائل فراوری در ونزوئلا و تحریم های ایران برای نفت یک کف قیمت ایجاد خواهد نمود.

طبق گزارش بانک سرمایه گذاری آمریکایی جفریز، پس از رشد یک سومی در دو سال گذشته، رشد فراوری آمریکا اکنون به میزان قابل توجهی تا سه ماهه چهارم سال 2019 آهسته خواهد شد.

در معاملات روز جمعه، رشد ارزش دلار قیمت نفت را که به این ارز قیمت گذاری می گردد، تحت فشار منفی قرار داد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ 0.4 درصد رشد کرد که در نتیجه انتشار آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب آمریکا در اوت و افزایش چشمگیر دستمزدها بود.

بر اساس گزارش مارکت واچ، قیمت نفت به آمار هفتگی شرکت بیکرهیوز که نشان داد شمار دکل های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته 2 حلقه کاهش یافته و به 860 حلقه رسیده است، واکنشی نشان نداد.

بازار در هفته جاری منتظر گزارش های ماهانه بازار نفت از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اوپک و آژانس بین المللی انرژی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 158

به "مقاومت نفت در برابر کاهش قیمت شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاومت نفت در برابر کاهش قیمت شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید