معترضان استان آنتاریو کانادا وارد مجلس محلی شدند

به گزارش کشتی کروز، ده ها نفر مردم آنتاریو مهم ترین استان کانادا در اعتراض به تصمیم دولت استانی مبنی بر کاهش کرسی های شورای شهر، وارد مجلس این استان شدند.

معترضان استان آنتاریو کانادا وارد مجلس محلی شدند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش ایرنا، این حرکت اعتراضی که روز چهارشنبه انجام شد پس از یک دوره اعتراض های پراکنده است که می گویند فرماندار آنتاریو میخواهد با تغییر در انتخابات شورای شهر، رقبای سیاسی خود را حذف کند.

اصرار فرماندار این استان که از حزب مخالف حزب دولت لیبرال ترودو نخست وزیر کانادا است، در شرایطی است که دادگاه نیز این تغییرات را خلاف منشور حقوق و آزادی های کانادا و سلب نماینده عدالت انتخاباتی دانسته بود.

شهرهایی همچون تورنتو و اوتاوا پایتخت کانادا در این استان واقع شده است و گفته می گردد که رفتارهای داگ فورد فرماندار جدید این استان که به تازگی توانسته است 40 درصد کرسی های مجلس استانی را تصاحب کند، شبیه رفتارهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است.

معترضان با این تصمیم فورد از آن جهت مخالفند که او در زمان رقابت های انتخاباتی چنین مساله ای را مطرح نکرده بوده است که می خواهد تعداد کرسی های شوراهای شهری این استان را که از نظر جمیعت و اقتصاد مهم ترین است، کاهش دهد و به حدود نصف برساند.

حذف جناح رقیب به هر قیمتی حال و روز تصمیم فرماندار این استان کانادا است که در میانه رقابت های انتخاباتی شورای شهر و از بیم آنکه رقبای سیاسی وی وارد این شورا شده و برای او دردسر ساز شوند، خواهان تغییر قانون شده است.

فورد تصمیم دادگاه را هم با اعمال اختیارات خود برای مواقع اضطراری نادیده گرفته و به دنبال طرح این موضوع در مجلسی است که اکثریت را دارد و می خواهد به مدت 5 سال آن را اجرایی کند.

بیژن احمدی فعال سیاسی در کانادا در گفت و گو با ایرنا گفت: هدف اصلی فورد، حذف رقبای سیاسی است تا صاحب کرسی در شورای شهر نشوند و او بتواند با شورای شهر ساده تری در تورنتو روبرو باشد.

وی اضافه نمود: رقبای مجلسی فورد کوشش دارند که به شورای شهر وارد شوند، در این ماه چندین تظاهرات داشتند و امروز هم تظاهراتی در مقابل مجلس استانی داشتند و پس از ورود به مجلس، نسبت به این تصمیم اعتراض کردند.

عضو شورای ایرانیان کانادا با بیان اینکه بعد ازظهر امروز هم تظاهرات دیگری در مقابل شورای شهر برگزار خواهد شد، گفت: اگرچه دولت فدرال مخالف تصمیم دولت استانی است اما به لحاظ تفکیک قوا و تفکیک سطح دولت ها، دخالت نمی کند.

احمدی درباره دلایل شبیه دانستن دولت استانی آنتاریو با ترامپ هم گفت: فورد همچون ترامپ ابتدا تصمیم می گیرد و بعد با استفاده از اهرم هایی که دارد، آن را به کرسی می نشاند.

این فعال سیاسی کانادا اضافه نمود ممکن است کاهش تعداد کرسی های شورای شهر مفید باشد اما مشکل اساسی این است که استفاده از اختیارات مواقع اضطراری که در طول تاریخ این استان اعمال نشده بود، در آینده هم به کار گرفته شده و به یک هنجار تبدیل گردد.

احمدی گفت: تاکنون تصور می شد که دادگاه آخرین خط دفاعی در برابر این نوع سیاست های تند محافظه کارها است، اما فورد نشان داد که حاضرند در برابر رای دادگاه هم ایستادگی نمایند.

وی با بیان اینکه اضطراری بودن شرایط باید در مجلس به تصویب برسد، ادامه داد: با توجه به اکثریت بودن نمایندگان محافظه کار در مجلس استانی، احتمال تصویب آن وجود دارد هرچند که مخالفان کوشش می نمایند طرح این مساله را به تعویق اندازند.

انتخابات شورای شهر استان آنتاریوی کانادا در 22 اکتبر برگزار می گردد و مخالفان حزب محافظه کار نگران آن هستند که این تصمیم ها در انتخابات آینده مجلس کانادا تاثیر گذار باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 602

به "معترضان استان آنتاریو کانادا وارد مجلس محلی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان استان آنتاریو کانادا وارد مجلس محلی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید