مجوز هایی که برای فراوری الزامی نیستند باید حذف شوند

به گزارش کشتی کروز، فاطمی امین در جمع خبرنگاران در شهرستان دلیجان گفت: مجوز هایی برای فعالیت های تولیدی الزامی نیستند باید از روال کار خارج شوند.

مجوز هایی که برای فراوری الزامی نیستند باید حذف شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از اراک، فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بهره برداری از واحد فراوریی الیاف شهرستان دلیجان در جمع خبرنگاران، گفت: مجوز هایی که صدور آن ها وقت زیادی می گیرد و برای فعالیت ها الزامی نیستند باید از روال کار خارج شوند.

فاطمی امین با بیان اینکه تسریع در خدمات بخش فراوری موجب می گردد تا فراوری نماینده و سرمایه گذار دچار مشکل نگردد اضافه نمود: بازنگری اساسی در فرآیند مجوز های فراوری تا انتها سال جاری قولی است که دولت سیزدهم به تمام فراورینمایندگان و مردم ایران داده است.

او با اشاره به اینکه برنامه هایی برای تامین کالا های پایه نظیر فولاد و پتروشیمی تهیه شده است افزود: برای استفاده حداکثری از ظرفیت فراوری برنامه سهمیه بندی و تامین مواد اولیه برای تمام واحد های پایین دست صنعت پتروشیمی کشور تا دو ماه آینده نهایی شده است.

وزیر صمت بیان نمود: صدور محصول نیمه خام از کشور پذیرفته نیست و باید کوشش گردد ارزش اضافه نموده این بخش در داخل مرز ها باشد و با تقویت زنجیره زیردستی این مهم محقق می گردد.

او ادامه داد: واحد های زیردستی با تبدیل مواد پتروشیمی فراوریی خام به محصول نهایی قادر هستند که ارزش اضافه نموده، اشتغال و فراوری ثروت در این حوزه ایجاد نمایند و سبب رونق فراوری شوند وفراوری الیاف از صنایع زیردستی حوزه پتروشیمی است و باید صنایع زیردستی در زنجیره فراوری با هدف کاهش خام فروشی تقویت گردد.

فاطمی امین اظهار کرد: واحد الیاف دلیجان در تامین مواد اولیه مشکل داشت که به خاطر بعضی محدودیت ها در بورس کالا است که در این حوزه کالا با قیمت مناسب و به میزان کافی تامین نمی گردد.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2032

به "مجوز هایی که برای فراوری الزامی نیستند باید حذف شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز هایی که برای فراوری الزامی نیستند باید حذف شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید