ماجرای یک انتصاب، واکنش رگولاتوری به انتصاب مدیرعامل رایتل

به گزارش کشتی کروز، خبر انتصاب مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل جدید رایتل حواشی زیادی داشت و موجب واکنش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد.

ماجرای یک انتصاب، واکنش رگولاتوری به انتصاب مدیرعامل رایتل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، روزهای گذشته، انتصاب مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل جدید رایتل در جلسه رسمی روز یکشنبه 24 شهریور ماه، در شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی که به اختصار شستا نامیده می گردد، حواشی زیادی را به همراه داشت.

مهرنوش پیش از این سابقه فعالیت کاری در سمت هایی چون مدیرکل برنامه ریزی تجاری و اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت معدن تجارت، ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شعبه پردیس فارابی، مشاورمالی معاون پژوهشی دانشگاه تهران، مشاور مالی رئیس اتاق اصناف تهران و مشاوره بازاریابی را در سازمانهای مختلف برعهده داشته است.

وی همچنین، صاحب امتیاز و مدیر مسؤول هفته نامه و روزنامه است، گرچه خبر انتصاب احتمالی وی از هفته های پیش شنیده می شد اما با برگزاری این جلسه، انتصاب وی قطعی شد.

درست در همان روز، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اطلاعیه ای مربوط به تصویب الزامات احراز صلاحیت حرفه ای و تخصصی برای تصدی سمت های هیأت مدیره، مدیران عامل و معاونین فنی دارندگان پروانه در حوزه ICT در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صادر کرد و پس از انتشار خبر انتصاب مدیرعامل جدید رایتل، خبری از این سازمان منتشر شد که این انتصاب فاقد وجاهت قانونی است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: با توجه به اخبار منتشرشده در مورد انتصاب مدیرعامل جدید برای شرکت خدمات ارتباطی رایتل، ذکر این موارد لازم است که بر اساس پروانه های صادر شده از سوی رگولاتوری، مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تمامی دارندگان پروانه لازم الاجراست و این موضوع در پروانه رایتل نیز با صراحت قیدشده است. مصوبه الزامات احراز صلاحیت حرفه ای مدیران و دارندگان پروانه در حوزه ICT به اپراتور مذکور ابلاغ و برای اپراتور درباره انتصاب مدیرعامل جدید نیز لازم الاجراست و علی رغم ادعای انتصاب مدیرعامل جدید از دوم شهریورماه، تمامی مکاتبات اپراتور رایتل با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابتدای شهریور تاکنون با امضای سرپرست این اپراتور اجرا شده است.

با این اطلاعیه به نظر می رسد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تصویب این اطلاعیه، افرادی را برای نظارت بر صلاحیت مدیران اپراتورها در نظر می گیرد که شایستگی این افراد برای نظارت هنوز تعیین نیست.

همچنین، همزمانی این مصوبه با جلسه شستا و خبر انتصاب مهرنوش این سوال را ایجاد می نماید که چرا سازمان تنظیم مقررات رادیویی زودتر به فکر تصویب این دستورالعمل نیفتاده بود.

هنوز سازمان تنظیم مقررات رادیویی و اپراتور رایتل واکنشی به این موضوع نشان ندادند و باید منتظر بازخورد این دو سازمان باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 546

به "ماجرای یک انتصاب، واکنش رگولاتوری به انتصاب مدیرعامل رایتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای یک انتصاب، واکنش رگولاتوری به انتصاب مدیرعامل رایتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید