فیلم و سلفی سلبریتی ها با حیوانات وحشی منجر به ایجاد و تبلیغ بازار قاچاق می گردد

به گزارش کشتی کروز، در پی انتشار ویدیویی در فضای مجازی از یکی از خوانندگان شناخته شده با یک توله شیر یک کارشناس حیات وحش گفت: انتشار عکس و فیلم نگهداری حیوانات باغ وحش توسط سلبریتی ها می تواند باعث ایجاد بازار قاچاق حیات وحش گردد.

فیلم و سلفی سلبریتی ها با حیوانات وحشی منجر به ایجاد و تبلیغ بازار قاچاق می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ ارزان تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

عبدالله سالاری در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه حفاظت از گونه های حیات وحش یکی از دلایل ایجاد باغ وحش و مراکز نگهداری از حیوانات است، گفت: بعضی باغ وحش داران و مسئولان مجموعه های حیات وحش بدون هیچگونه هدف یا برنامه مشارکتی در امر حفاظت از حیات وحش از سلبریتی ها و افراد مشهور دعوت می نمایند که با حیوانات عکس بگیرند تا مخاطب و بازدیدنمایندگان بیشتری جذب و از این طریق درآمد بیشتری کسب نمایند.

وی در ادامه تاکید نمود: سازمان حفاظت محیط زیست باید با اینگونه اقدامات برخورد جدی کند چراکه در آغوش کشیدن و عکس دریافت با حیوانات باغ وحش سرمنشا بسیاری مسائل دیگر از جمله قاچاق حیات وحش و ایجاد بازار قاچاق حیات وحش است.

سالاری با اشاره به اینکه گاهی سلبریتی ها و افراد مشهور ناخواسته در دام ترویج و تبلیغ قاچاق حیات وحش می افتند، اعلام نمود: زمانی که سلبریتی عکس خود را در حال لمس کردن حیات وحش در فضای مجازی منتشر می نماید، ممکن است در ذهن بعضی افراد این اقدام جالب به نظر برسد و آنان را ترغیب به تهیه و خریداری گونه های حیات وحش کند و از این رو بازار قاچاق حیات وحش رونق بگیرد.

این متخصص اکولوژی و مدیریت حیات وحش با اشاره به فلسفه وجودی ایجاد باغ وحش و مراکز نگهداری حیوانات مدعی شد: با توجه به عرف بین المللی که در حوزه مراکز نگهداری حیوانات وجود دارد این مراکز به منظور آموزش، پژوهش و شناخت حیات وحش ایجاد می شوند اما متاسفانه کارکرد آن در کشور ما کاملا تغییر نموده و تنها منفعت مالی آن در اولویت قرار گرفته است یعنی بیشتر باغ وحش های کشور بدون کوچکترین توجه به موضوع حفاظت از حیات وحش می خواهند به هر شیوه ممکن جذب مخاطب و از این راه کسب درآمد نمایند همچنین در هیچ یک از این مراکز اقداماتی چون تحقیق و پژوهش در حوزه حیات وحش یا آموزش و آگاهی رسانی عمومی انجام نمی گردد.

سالاری در ادامه قوانین مربوط به ایجاد و مدیریت باغ وحش و مراکز نگهداری از حیوانات را ناکارآمد خواند و اظهار کرد: قوانینی که در حال حاضر درباره ایجاد و مدیریت باغ وحش ها و مراکز نگهداری حیوانات در کشور اجرا می گردد قوانین به روز و کارآمدی نیستند، از این رو سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی و ناظر بر اجرای این قوانین نیز نمی تواند به صورت درست و اصولی دراین زمینه نظارت کند. سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور هر دو در ارتباط با مراکز نگهداری از حیوانات مسئول هستند بنابراین باید با یکدیگر تعاملاتی داشته باشند تا بتوانند قوانین کارآمدی را تدوین نمایند که احتیاج امروز جامعه ما را نیز برآورده کند.

وی با بیان اینکه مردم پیش از دریافت عکس سلفی با گونه های حیات وحش باید چند نکته را در نظر داشته باشند، توضیح داد: مردم باید قبل از اینکه با یک گونه حفاظت شده یا در خطر انقراض در باغ وحش عکس بگیرند یا آن را در آغوش بکشند به این فکر نمایند که چطور یک حیوان وحشی را توانسته اند آرام نمایند تا اجازه دهد با آن عکس گرفته گردد و حیوان چه زجرها و شکنجه هایی از جمله جدا شدن توله از مادر را در فرایند اهلی شدن برای دریافت عکس سلفی کشیده است؟ این حیوانات به طرز فجیعی آزار و اذیت و شکنجه می شوند تا ما بتوانیم به عنوان مثال یک عکس با یک توله شیر بگیریم.

سالاری در سرانجام صحبت های خود ضمن تاکید بر اینکه باغ وحش ها و مراکز نگهداری حیوانات به توجه هرچه بیشتر سازمان حفاظت محیط زیست احتیاج دارند، گفت: این سازمان باید مراکز نگهداری حیوانات و باغ وحش ها را ملزم به ارائه برنامه برای یاری به حفاظت حیات وحش و مشارکت در بحث آموزش و ارتقای آگاهی عمومی نماید و به صورت مدون از آن ها گزارش هایی دریافت کند که نشان دهنده عملکرد یک ساله و چندساله آن ها در این زمینه باشد.

به گزارش خبرنگاران، طی چند روز اخیر فیلمی از یکی از خوانندگان در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است که نشان می دهد او یک توله شیر را در یکی از مراکز نگهداری حیوانات جلوی قفس شیشه ای که مادر توله شیر در آن نگهداری می گردد در آغوش گرفته است و می گوید که قرار است این توله را نزد خود عظیم کند. انتشار این پست با انتقادهای زیادی همراه شد و در نهایت با اوج گیری انتقادها، این خواننده با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت که تمایلی به نگهداری این بچه شیر نداشته و به شدت هم مخالف این کار است و صحبت هایش در آن ویدیو تنها از روی عشق و علاقه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1351

به "فیلم و سلفی سلبریتی ها با حیوانات وحشی منجر به ایجاد و تبلیغ بازار قاچاق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم و سلفی سلبریتی ها با حیوانات وحشی منجر به ایجاد و تبلیغ بازار قاچاق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید