فدراسیون جهانی جودو بیانیه داد: توافق تاریخی با ایران!

به گزارش کشتی کروز، فدراسیون جهانی جودو در بیانیه ای اظهار داشت که برای حمایت از ورزشکاران و روحیه جوانمردی مذاکراتی با کمیته ملی المپیک ایران و فدراسیون جودی ایران داشته و در این راستا تعهدپذیری مثبت ایرانی ها را دریافت نموده است.

فدراسیون جهانی جودو بیانیه داد: توافق تاریخی با ایران!

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی جودو در واکنش به اتفاقات و رویدادهای اخیر مرتبط با جودوی ایران و موضوع عدم رویارویی جودوکاران ایرانی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس، در بیانیه ای با عنوان توافق تاریخی با ایران اعلام نمود که ایران، تعهدپذیری مثبت خود را به مسائل اختلافی نشأن داده است.

این بیانیه در واکنش به مذاکره اخیر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی جودو و مکاتبه کمیته ملی المپیک ایران با این فدراسیون جهانی صورت منتشر شده است.

در متن بیانیه فدراسیون جهانی آمده است: بعد از مشاهده چندین باره یک پدیده ناراحت کننده در گذشته، مانند مصدومیت های ناگهانی یا سر وزن نرسیدن ورزشکاران ایرانی، از طرف خیلی ها تعهد ورزشکار برای بازی نکردن با کشورهای خاص است، فدراسیون جهانی جودو تصمیم گرفت تا برای حمایت از ورزشکاران و روحیه جوانمردی اقداماتی انجام دهد.

بعد از مذاکرات گسترده با وزارت ورزش ایران، کمیته ملی المپیک ایران و فدراسیون جودو ایران، فدراسیون جهانی جودو مفتخر است که اعلام کند یک واکنش و تعهدپذیری مثبت از طرف ایرانی دریافت نموده است.

به گزارش خبرنگاران، بیانیه فدراسیون جهانی جودو در حالی از توافق تاریخی با ایران خبر می دهد که در متن نامه منتشر صالحی امیری به فدراسیون جهانی جودو هیچ نکته ای که حکایت از توافق با فدراسیون جهانی جودو باشد دیده نمی گردد.

متن نامه رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران به رئیس فدراسیون جهانی جودو:

آقای دکتر واریوس ویزر

رئیس فدراسیون جهانی جودو

مطمین باشید که ملاحظات شما نگرانی های ما نیز محسوب می گردد و یک موضوع دوجانبه است. همانطور که در جلسه اخیر ما در فجیره مطرح شد و همچنین دکتر توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در نیویورک و لوزان مطرح کردند، می خواهیم به اطلاع برسانیم کمیته ملی المپیک با همکاری وزارت ورزش و جوانان در سال های اخیر سخت کوشش نموده تا مدیریت خوبی طبق اصول و قواعد منشور المپیک در جامعه ورزش ایجاد کند و جودو از جمله رشته هایی است که در شرایط خوبی در زمینه های ثبات سازمانی و رقابتی قرار گرفته است. جودوی ایران با محبوبیت روز افزون در بین جوانان آینده درخشانی در سطح ملی و جهانی خواهد داشت. ما مطمئن هستیم این مهم با تفاهم و فهم دوجانبه و صبر به دست خواهد آمد.

ما به وسیله این نامه می خواهیم تأیید کنیم که جمهوری اسلامی ایران و کمیته ملی المپیک کاملاً به منشور المپیک و اصول غیرتبعیض آمیز احترام می گذارند و فدراسیون جودوی ایران نیز کاملاً تابع منشور المپیک و اساسنامه فدراسیون جهانی جودو است.

همچنین با همکاری با وزارت ورزش تمام کوشش را برای گفت وگو با مجلس شورای اسلامی جهت شناسایی یک راه چاره قانونی به کار گرفته ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 331

به "فدراسیون جهانی جودو بیانیه داد: توافق تاریخی با ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون جهانی جودو بیانیه داد: توافق تاریخی با ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید