غرب آمریکا در آتش؛ 3 هفته طول کشید تا ترامپ به آن اشاره کند

به گزارش کشتی کروز، کالیفرنیا و غرب آمریکا با آتش سوزیهای گسترده روبرو و درگیر است ولی رئیس جمهور ایالات متحده بیش از سه هفته طول کشید تا به این چالش و بحران بزرگ اشاره کند.

غرب آمریکا در آتش؛ 3 هفته طول کشید تا ترامپ به آن اشاره کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پلیتیکو، در این سه هفته ای که از آتش سوزی گسترده در مناطق مختلف آمریکا به خصوص غرب این کشور گذشته است، ترامپ مشغول توئیت کردن، بازی گلف و برگزاری کنفرانس های خبری و برگزاری کمپین های انتخاباتی بوده است.

بر اساس این گزارش، اواخر اوت زمانی که طوفان لورا منجر به مرگ 27 نفر شد، ترامپ از لوییزیانا دیدن کرد و گفت: خواستم از مردم بزرگ لوییزیانا حمایت کنم. این یک ایالت بسیار مهم برای من است.

ولی با گذشت سه هفته از آغاز آتش سوزی گسترده و مهیب در غرب آمریکا که همان تعداد تلفات انسانی داشته است، ترامپ تا جمعه شب هیچ اشاره ای به این رویداد و فاجعه نکرده بود؛ آن هم پس از نقدها گسترده نسبت به سکوت وی.

ترامپ در توئیتی نوشت: از بیش از 28 هزار آتش نشان و سایر نیروهای امدادی که در حال مقابله با زبانه های آتش در کالیفرنیا، اورگن و واشنگتن هستند، تشکر می کنم.

بر اساس اعلام مرکز ملی مقابله با آتش سوزی های آمریکا، هم اکنون بیش از 42 آتش سوزی بزرگ غرب این کشور را فرا گرفته و 4.5 میلیون هکتار از اراضی این مناطق در آتش سوخته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1400

به "غرب آمریکا در آتش؛ 3 هفته طول کشید تا ترامپ به آن اشاره کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرب آمریکا در آتش؛ 3 هفته طول کشید تا ترامپ به آن اشاره کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید