عوارض کرونا که بلای جان بهبودیافتگان این بیماری می گردد

به گزارش کشتی کروز، دانشمندان در آمریکا از امکان ایجاد سندروم های التهابی در بهبودیافتگان کرونایی که بسیار خطرناک است، خبر دادند.

عوارض کرونا که بلای جان بهبودیافتگان این بیماری می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، آمار ویروس کرونا شامل یک ارقام گمراه نماینده است، رقمی که بسیاری از افراد را گمراه می نماید و فکر می نمایند کووید 19 به همان اندازه که مردم می گویند خطرناک نیست. از حدود 40 میلیون مورد ثبت شده، بیش از یک میلیون نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. این بدان معناست که بقیه افراد یا بهبود یافته اند یا در حال مبارزه با بیماری هستند.

آنچه این ارقام به شما نمی گویند این است که بسیاری از افرادی که بهبود می یابند، عوارض غیر منتظره و بالقوه شدیدی را تجربه خواهند کرد. این پدیده که کووید طولانی نامیده می گردد، یک نسخه مزمن از بیماری است که در آن بهبودیافتگان حتی پس از نابودی ویروس کرونا علائم مختلفی را نشان می دهند.

بعلاوه، در برخی از افراد خطر ابتلا به یک سندرم خطرناک و تهدید نماینده وجود دارد که اولین بار در بچه هایی که از کووید 19 جان سالم به در بردند دیده شد و همه این ها می تواند با علامتی آغاز گردد که فکر نمی کنید خیلی جدی باشد.

دانشمندان آمریکایی مشاهده کردند که سندرم التهابی چند سیستمی در بچه ها (MIS-C) بر بزرگسالان نیز تأثیر می گذارد و این سندرم MIS-A نام دارد. هر دو می توانند ترسناک باشند و هر دو می توانند منجر به عوارض تهدید نماینده زندگی شوند که احتیاج به بستری شدن در بیمارستان و حتی مراقبت های ویژه دارد.

این شرایط می تواند بدون هشدار و پس ازبهبودی بیماران کرونایی ظاهر شوند، اما برخی اوقات نشانه هایی وجود دارد که بیمار MIS-C یا MIS-A به وجود می آورد.

یکی از اولین علائمی که ممکن است بازماندگان کووید 19 مشاهده نمایند، بثورات پوستی است. کووید 19 گاهی خود به خود علائم پوستی غیرمعمولی دارد، اما این بثورات جدید پس از از بین رفتن کووید 19 ظاهر می گردد.

آلیسا فمیا متخصص پوست در یکی از بیمارستان های شهر نیویورک در حال آنالیز نمودار یک بیمار بود.

یک مرد 45 ساله هفته های گذشته در حالی که همسرش از کووید 19 رنج می برد از او مراقبت نموده بود و خودش نیز از این بیماری بهبود یافته بود. این مرد تکه های قرمز رنگ پوستی مبهمی را در کف دستان و کف پا داشت. او همچنین دارای چشمانی صورتی و لب هایی کاملاً شکاف دار بود که جزو عوارض بهبودیافتگان بیماران کرونایی محسوب می شوند.

به غیر از بثورات، این بیماران می توانند علائمی را تجربه نمایند که در کووید 19 و همچنین سایر بیماری ها ظاهر گردد از جمله تب، درد قفسه سینه، مسائل قلبی و دستگاه گوارش.

بسیار مهم، بیماران MIS-A علائم اصلی کووید 19 شدید، یعنی تنگی نفس را نشان نمی دهند و آزمایشات PCR آن ها منفی است، اما آزمایش های آنتی بادی می تواند مثبت باشد که حاکی از بهبودی از این بیماری است.

پزشکان هنوز نمی توانند به طور کامل شرح دهند که چه عواملی پس از بهبودی باعث التهاب داخل بدن می گردد، اما MIS-C و MIS-A هر دو می توانند کشنده باشند. در حال حاضر، هیچ درمانی تضمینی برای این سندرم های التهابی در بازماندگان کووید 19 وجود ندارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1454

به "عوارض کرونا که بلای جان بهبودیافتگان این بیماری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض کرونا که بلای جان بهبودیافتگان این بیماری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید