عمار حکیم: اجازه نمی دهیم تروریست ها فرصت بازگشت به عراق بیابند

به گزارش کشتی کروز، رهبر ائتلاف عراقیون بر لزوم مبارزه امنیتی و اطلاعاتی در راستای جلوگیری از قدرت دریافت مجدد تروریست ها در اراضی عراق تاکید کرد.

عمار حکیم: اجازه نمی دهیم تروریست ها فرصت بازگشت به عراق بیابند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیدار با جمعی از شیوخ و ریش سفیدان منطقه الطارمیه و التاجی بغداد ضمن محکوم کردن مجدد انفجار های اخیر بغداد گفت: دیگر مجالی برای بازگشت تروریسم به عراق وجود ندارد. امکان دارد در برخی مناطق دست به جنایت هایی بزنند، اما تروریست ها دیگر قادر به بازیابی نقش پیشین خود نیستند.

وی با بیان اینکه تروریسم پایگاه اجتماعی، زیرساخت، منابع بشری و حمایت های خارجی خود را از دست داده است، اضافه کرد: البته ما باید سطح عالی هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کرده و شکاف های امنیتی و اجتماعی را پر کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه نبرد امروز، نبردی امنیتی و اطلاعاتی است، گفت: داعش دیگر خطری نظامی نیست، بلکه بیشتر چالشی امنیتی است که نیازمند راه چاره های امنیتی و انهدام هسته های خفته تروریسم از رهگذر افزایش فعالیت اطلاعاتی است تا مردم از امنیت و آرامش برخوردار شوند.

حکیم شرح داد: باید به تداخل فعالیت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی انتها داد و برای ایجاد راهبردی امنیتی به دور از شیوه معمول که دیگر قادر به ممانعت از تحقق اهداف تروریستی نیست، تلاش کرد.

وی ادامه داد: مقابله با داعش مستلزم وحدت و یکپارچکی مواضع است، هربار که ناآرامی اجتماعی و سیاسی روی می دهد، تروریسم از آن برای پیشبرد اهداف خود سوء استفاده کرد، ما باید با وحدت سیاسی واجتماعی مانع از آن شویم.

رهبر جریان حکمت با هشدار نسبت به سوء استفاده از رخداد های امنیتی اخیر برای تصفیه حساب ها و هدف دریافت رقبا، گفت: برهه حساس و سخت کنونی نیازمند وحدت رویه است تا پیامی اطمینان بخش به مردم مخابره شود که فرماندهان امنیتی و سیاسیون برای امنیت و راحتی آن ها در تلاش هستند.

حکیم در انتها با بیان اینکه انتخابات آینده سلاحی دولبه است، خواستار مشارکتی آگاهانه، کارساز و گسترده شد و تاکید کرد: ائتلاف فراقومیتی بهترین راه چاره برای بحران عراق به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1634

به "عمار حکیم: اجازه نمی دهیم تروریست ها فرصت بازگشت به عراق بیابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمار حکیم: اجازه نمی دهیم تروریست ها فرصت بازگشت به عراق بیابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید