عزیزی: مجلس در نظارت، کارنامه قابل قبولی ندارد

به گزارش کشتی کروز، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر نظارت مجلس قاطع تر و جدی تر جلوه می کرد، شاهد مسائل مسکن و پرداخت چند ده هزار میلیارد ریال ارز 4200 تومانی نبودیم.

عزیزی: مجلس در نظارت، کارنامه قابل قبولی ندارد

به گزارش خبرنگاران، ابراهیم عزیزی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مجلس با دو بال قانونگذاری و نظارت به پرواز در می آید. صرف نظر از قانونگذاری که باید به سمت کیفی شدن برود، امر مهم نظارت بر اجرای قوانین باید مورد توجه قرار گیرد. باید اعتراف کنیم مجلس در نظارت، کارنامه قابل قبولی ندارد که اگر چنین بود نباید امروز شاهد مسائل مالی، معیشتی و تورم افسارگسیخته باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به مسائل مسکن و پرداخت چند ده هزار میلیارد ریال ارز 4200 تومانی در کشور تأکید کرد: اگر نظارت مجلس قاطع بود شاهد چنین مسائل و البته تشکیل قرارگاه مرغ و افزایش قیمت به پرواز درآمده آن نبودیم. بعلاوه اگر نظارت مجلس قاطع تر و جدی تر جلوه می کرد، شاهد انحرافات عجیب از بودجه نبودیم. نباید عدول از قانون امری عادی و طبیعی جلوه می کرد و این نظارت مجلس است که امید را در دل مردم زنده نگاه داشته است.

وی با اشاره به ورود مجلس یازدهم به آنالیز و تصویب دومین بودجه خود، گفت: رسالت ما اقتضا می نماید بودجه ای در مجلس تصویب گردد که ضمن توجه جدی به رونق فراوری، گره گشایی از واحدهای فراوریی و زمینه سازی برای شکوفایی مالی، تورم غیرقابل تحمل بر مردم را تحمیل نکند. بودجه 1401 باید ضمن توجه به عدالت در مجلس باید کوشش کند با تصویب قوانین موثر و کارآمد از تمرکزگرایی و انحصار اختیارات در سطوح مرکزی جلوگیری کند توزیع منابع کم کردن محرومیت ها، زمینه اجرای پروژه های بزرگ و محرک کشور را فراهم کند. این همه تمرکز و وابستگی به سازمان برنامه و بودجه و وزرا و نهادها دلیلی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه بعلاوه خطاب به وزیر اقتصاد گفت: امان از ظلم بانک ها! هفته گذشته فردی به من مراجعه کرد و گفت 52 میلیون تومان وام گرفته و 99 میلیون تومان پرداخت نموده است و همچنان با مسائلی روبرو مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2174

به "عزیزی: مجلس در نظارت، کارنامه قابل قبولی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزیزی: مجلس در نظارت، کارنامه قابل قبولی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید