عربستان: کانادا باید به دلیل درخواست آزادی فعالان حقوق بشر عذرخواهی کند

به گزارش کشتی کروز، وزیر خارجه عربستان سعودی بر این باور است که کانادا باید به خاطر درخواست آزادی فوری فعالان حقوق بشر عذرخواهی کند.

عربستان: کانادا باید به دلیل درخواست آزادی فعالان حقوق بشر عذرخواهی کند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی در اندیشکده شورای روابط خارجی گفت: کانادا باید به خاطر درخواست آزادی فوری فعالان حقوق بشر عذر خواهی نموده و اذعان کند که این اقدام اشتباه بوده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سئوالی درباره تنش دیپلماتیک بین عربستان و کانادا گفت: از دیدگاه ما این مساله عصبانی کننده است که یک کشور به ما دستور دهد و درخواست هایی را مطرح کند. آیا هیچ کشوری این مساله را قبول می نماید؟ شما این کار را انجام دادید و شما در زمین افراط گرایان و به نفع آنها بازی می کنید، کسانی که مخالف روند اصلاحات ما هستند.

وی در ادامه اضافه نمود: اگر اقداماتی را اتخاذ نکنیم به این معناست که ضعیف هستیم. اگر اقداماتی اتخاذ کنیم، به روابط با یک کشور دوست لطمه می زنیم. ما نمی خواستیم این اقدام را انجام دهیم ، شما این کار را کردید. اکنون آن را درست کنید. شما به ما یک عذرخواهی بدهکار هستید.

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: ریاض آماده مذاکره درباره حقوق بشر است ولی در برابر تحکم و دستور، به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد. خیلی ساده می توان اوضاع را درست کرد، عذرخواهی کنید و بگویید که اشتباه نموده اید.

وی گفت: اتهامات علیه بازداشت شدگان برای سفیر کانادا شرح داده شده است.

در ماه اوت وزارت خارجه کانادا با ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به بازداشت های جدید فعالان جامعه مدنی و فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی از جمله سمر بداوی، خواهان آزادی فوری آنها شد.

در واکنش به این اقدام؛ عربستان سعودی سفیر خود را از اوتاوا فراخواند و همه روابط تجاری و سرمایه گذاری با کانادا را به حالت تعلیق دراورد. عربستان سعودی همچنین به سفیر کانادا دستور داد تا خاک این کشور را ترک کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 358

به "عربستان: کانادا باید به دلیل درخواست آزادی فعالان حقوق بشر عذرخواهی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان: کانادا باید به دلیل درخواست آزادی فعالان حقوق بشر عذرخواهی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید