ضرورت کوشش دولت برای رونق بخش ساختمان

به گزارش کشتی کروز، عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: سایه سنگین رکود بر بخش ساختمان برای استان یزد علامت خوبی نیست و تیم مالی دولت بهتر است مسئوولانه برای تحرک بخش ساختمان کوشش کند.

ضرورت کوشش دولت برای رونق بخش ساختمان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

فارس، فارس، عباس علوی راد با اشاره به آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: این آمار نشان از سایه سنگین رکود بر ساخت وساز ساختمان در استان یزد در اولین فصل سال 1398 دارد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران ادامه داد: درحالی که آمار معاملات زمین در مناطق شهری در کل کشور با 4 دهم درصد افزایش روبرو بوده است، این آمار در استان یزد در بازه زمانی بهار 98 نسبت به زمستان سال 97، معادل 50 درصد کاهش داشته است.

علوی راد ابراز کرد: معاملات مسکن در مناطق شهری استان یزد در بهار 98 نسبت به زمستان 97 معادل 2.28 درصد کاهش یافته است؛ اما همین آمار در کل کشور 2.13 درصد کاهش داشته است.

وی توضیح داد: متوسط قیمت هر مترمربع زمین در مناطق شهری استان یزد در بهار 98 نسبت به زمستان 97 معادل 7.11 درصد افزایش و متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در مناطق شهری استان یزد در زمان مشابه معادل 17 درصد افزایش یافته است. (آمار کل کشور برای شاخص های فوق در کل کشور به ترتیب 1.16 و 7.20 درصد افزایش بوده است)

این دانشیار اقتصاد بیان کرد: آمار فوق نشان می دهد افزایش قیمت زمین و مسکن در فصل بهار 98 نسبت به زمستان 97 معاملات زمین و مسکن را در استان یزد در رکود سنگینی قرار داده و این افزایش قیمت بر ساخت وسازهای مسکن نیز تأثیر منفی گذاشته است.

علوی راد تأکید کرد: بنابراین رکود عمیق بخش ساختمان برای استان یزد که از نرخ بیکاری بسیار بالایی رنج می برد علامت خوبی نیست. لذا تیم مالی دولت بهتر است مسئوولان تر برای تحرک بخش ساختمان کوشش کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 748

به "ضرورت کوشش دولت برای رونق بخش ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت کوشش دولت برای رونق بخش ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید