صالحی: شرکت های فراوری نماینده محصولات های تک 50 درصد سوبسید دریافت می نمایند

به گزارش کشتی کروز، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت هایی که محصولات ایران ساخت و یا های تک داشته باشند، در سح یک دسته بندی می شوند و 40 تا 50 درصد سوبسید خواهند گرفت

صالحی: شرکت های فراوری نماینده محصولات های تک 50 درصد سوبسید دریافت می نمایند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت برگزاری بیستمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری و فن بازار (عرضه و تقاضای فناوری و جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور) که در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گشت، اظهار کرد: در دوره ای قرار داریم که باید برای تسهیل کسب و کار بین دستگاه های دولتی و بخش خصوصی هماهنگی باشد.

صالحی ادامه داد: خوشبختانه این تعامل با وزارت علوم برقرار شده و در حاشیه نمایشگاه های فناورانه، شاهد برگزاری دومین دوره نمایشگاه تستا به همت وزارت عتف هستیم.

وی با بیان اینکه هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از 26 تا 29 آذرماه همزمان با بیستمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار کشور برگزار می گردد، توضیح داد: سال جاری 350 شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و تا امروز بیش از 9 هزار محصول ثبت شده است که ایران ساخت هستند و یا بخش عمده ای از فرایند ساخت آن متعلق به ایران است.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دستاور اصلی این نمایشگاه ها ایجاد اشتغال ثابت برای 7 هزار نفر در فراوری بوده است، گفت: فروش شش دوره قبل این نمایشگاه حدود 500 میلیارد تومان بوده که معاونت علمی و فناوری 35 درصد سوبسید به این خرید ها اختصاص داده است.

صالحی با بیان اینکه در دوره ششم نمایشگاه معاونت علمی و فناوری 30 میلیارد تومان سوبسید برای 110 میلیارد تومان خرید ارائه شده بود، اظهار کرد: بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح بندی محصولات از جمله حمایت هایی است که معاونت علمی و فناوری در نظر گرفته است.

وی در مورد این حمایت ها تاکید نمود: شرکت هایی که محصولات ایران ساخت و یا های تک داشته باشند در سح 1 دسته بندی می شوند و 40 تا 50 درصد سوبسید خواهند گرفت، همچنین شرکت هایی که در سطح دومقرار بگیرند 25 درصد و سطح سوم 10 درصد طبق میزان داخلی سازی حمایت می شوند.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: همچنین اگر بخش خصوص از شرکت های دانش بنیان مستقر در نمایشگاه خرید کند تسهیلات لیزینگ 8 تا 10 درصدی از خط اعتباری 20 میلیارد تومانی که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده، دریافت خواهد نمود.

صالحی ادامه داد: برای حمایت از شرکت ها بر اساس میزان فروش و حجم تخفیفی که به خریداران ارائه گردد نیز 15 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم در نظر گرفته شده است.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یک امتیاز ویژه برای دانشگاه ها در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: دانشگاه ها می توانند از اوراق خزانه هم بخشی از هزینه خرید های خرید خود را تامین نمایند که این یک امتیاز خوب به حساب می آید.

وی در پایان گفت: از 11 کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده که امیدواریم حضور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 806

به "صالحی: شرکت های فراوری نماینده محصولات های تک 50 درصد سوبسید دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی: شرکت های فراوری نماینده محصولات های تک 50 درصد سوبسید دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید