شمار قربانیان کرونا در جهان به بیش از 250 هزار نفر رسید

به گزارش کشتی کروز، یک پایگاه آماری بین المللی با استناد به آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در نقاط مختلف جهان گفت که تعداد موارد مرگ ومیر بر اثر کرونا در جهان از 250 هزار مورد گذشته است.

شمار قربانیان کرونا در جهان به بیش از 250 هزار نفر رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در اقصی نقاط جهان نشان می دهد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید 19) در جهان، در آخرین ساعت دوشنبه شب به وقت تهران از مرز 250 هزار نفر عبور کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی که پایگاه آماری Worldometer از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان با استناد به گزارش های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف جهان به طور مستمر اقدام به روزآمدسازی و انتشار آنها کرده است، آمریکا با بیش از 69 هزار مورد مورد مرگ ومیر بر اثر ابتلا به کرونا، با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به کشور دوم (ایتالیا با بیش از 29 هزار مورد مرگ ومیر) رتبه اول جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

روز گذشته حدود 3500 نفر به آمار قربانیان کرونا در جهان افزوده شد که این رقم از تداوم فرایند نزولی آمار روزانه مرگ ومیر بر اثر کرونا در جهان حکایت دارد.

تا به امروز بیش از 140 هزار شهفرایند اروپایی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند و قاره اروپا از لحاظ میزان مرگ ومیر بر اثر کرونا همچنان رتبه نخست را در میان قاره های جهان در اختیار دارد. در واقع بیش از 56 درصد از کل قربانیان کرونا در جهان ساکن کشورهای اروپایی یوده اند.

پایگاه آماری Worldometer شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را نیز بالغ بر 3.6 میلیون نفر اعلام کرده است. آمریکا با ثبت بیش از 1.2 میلیون مورد ابتلا به کرونا، از این لحاظ در جهان رکورددار است.

تا به امروز حدود 1.2 میلیون نفر از مبتلایان به کرونا در سراسر جهان سلامتی خود را بازیافته اند و اقدامات درمانی برای بهبود بیش از 2.1 میلیون نفر از مبتلایان همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری کووید 19 که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه گیر جهانی اعلام کرده است، تا به امروز در بیش از 200 کشور و قلمرو از قاره های مختلف جهان شیوع یافته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1174

به "شمار قربانیان کرونا در جهان به بیش از 250 هزار نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان کرونا در جهان به بیش از 250 هزار نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید