سفیر ایران در بلغارستان: بجاست هر یک از ایرانیان را سفیران فرهنگ و سربلندی ایران بنامیم

به گزارش کشتی کروز، مراسم جشن نوروز به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان با حضور ایرانیان مقیم، جمعی از علاقمندان به فرهنگ ایران، بعضی از مسئولین وزارت امور خارجه بلغارستان، کارکنان سفارت و خانواده های ایشان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

سفیر ایران در بلغارستان: بجاست هر یک از ایرانیان را سفیران فرهنگ و سربلندی ایران بنامیم

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم که با استقبال ایرانیان مقیم همراه بود، سیدمحمد جواد رسولی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری بلغارستان، در ابتدا ضمن تبریک سال جدید، از میهمانان تقاضا کرد که برای شادی ارواح جانباختگان و ابراز همدردی با خسارت دیدگان واقعه سیل در ایران فاتحه قرائت و غیر مسلمانان 1 دقیقه به احترام آنها سکوت نمایند.

رسولی در ادامه طی سخنانی نوروز را به عنوان شروع سال، نشانه روحیه زیبایی دوستی ایرانیان و حاکی از اعتدال جویی آنان دانست و اضافه نمود: ایرانیان همیشه با رفتار متمدنانه، در میانه تمام ناآرامی ها، صلح و آرامش را پیشه و ندای متعالی وجدان، آزادی و آزادگی را در جای جای دنیا سر داده اند. پس بجا و شایسته است که هر یک از ایرانیان را سفیران فرهنگ، سرافرازی و سربلندی ایران عزیز بنامیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان در سرانجام سخنان خود سالی پر از دستاوردهای نیک و سرشار از برکت و رحمت الهی را برای حضار و تمامی ایرانیان آرزو کرد.

در ادامه مراسم گروه موسیقی سنتی (نواک) اعزامی از ایران، به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال گسترده حضار همراه بود. در این مراسم همچنین از صنایع دستی فاخر ایرانی در تزیین سفره هفت سین استفاده شده بود که مورد استقبال میهمانان واقع شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 305

به "سفیر ایران در بلغارستان: بجاست هر یک از ایرانیان را سفیران فرهنگ و سربلندی ایران بنامیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در بلغارستان: بجاست هر یک از ایرانیان را سفیران فرهنگ و سربلندی ایران بنامیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید