سروزیر دولت محلی دهلی نو خواهان استقرار ارتش در پایتحت هند شد

به گزارش کشتی کروز، در حالی که نخست وزیر هند معترضان را به آرامش دعوت نموده، رئیس دولت محلی پایتخت خواهان برقراری نیروهای ارتش در پایتحت شد.

سروزیر دولت محلی دهلی نو خواهان استقرار ارتش در پایتحت هند شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نارندرا مودی نخست وزیر هند، روز چهارشنبه درپی اعتراضات گسترده در دهلی نو معترضان را به آرامش دعوت کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مودی در حساب توئیتری خود نوشت: از برادران و خواهرانم در دهلی می خواهم در هر زمان برادری و صلح را حفظ نمایند. این بسیار مهم است.

این در حالی است که آرویند کجریوال رئیس دولت محلی دهلی نو، خواهان برقراری حکومت نظامی در این ایالت شده و در حساب شخصی توئیترش نوشته است پلیس قادر به کنترل اوضاع و درگیری ها نیست و گفته نیروهای ارتش باید در مناطق بحرانی مستقر شوند.

مجلس عوام هند روز 10 دسامبر (19 آذرماه)، لایحه جنجالی اعطای شهروندی به اتباع اقلیت غیرمسلمان مهاجر از سه کشور همسایه افغانستان، بنگلادش و پاکستان را به تصویب درآورد که به دنبال آن موجی از اعتراضات در این کشور به راه افتاد و منتقدان این طرح تأکید کردند که این اقدام تبعیض علیه مسلمانان است.

قانون فوق به هندوها، سیک ها، بودایی ها، جین ها، پارسیان و مسیحیانی که قبل از 31 دسامبر 2014 (10 دی ماه 1393) از سه کشور پاکستان، افغانستان و بنگلادش به هند مهاجرت نموده اند، شهروندی اعطا می نماید. مجموع این افراد چندین میلیون نفر می شوند.

اعتراضات در هند پس از آن دوباره شدت گرفت که مردم هند در اعتراض به سفر پرهزینه ترامپ به این کشور به خیابانها ریختند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه قبل از ترک هند گفت با نخست وزیر این کشور درباره خشونت ها بحث و گفتگو نموده است. او همچنین مدعی شد با نخست وزیر هند درباره افزایش حمله به جمعیت مسلمان ها در این کشور هم رایزنی نموده است.

منابع بیمارستانی هندی می گویند در ادامه برخورد خشن و مشت آهنین نیروهای امنیتی هند به معترضان به سفر ترامپ به این کشور و قانون جنجالی فوق، حداقل 20 نفر جان خود را از دست دادند و 190 تن دیگر نیز مجروح شده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 998

به "سروزیر دولت محلی دهلی نو خواهان استقرار ارتش در پایتحت هند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروزیر دولت محلی دهلی نو خواهان استقرار ارتش در پایتحت هند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید