سازمان ملل خواهان راه چاره بلندمدت اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان شد

به گزارش کشتی کروز، آژانس پناهندگان سازمان ملل درباره واکنش اروپا به مهاجرت گسترده تاکید نمود، بن بست اخیر در دریای مدیترانه برطرف گردیده است اما اروپا باید مجددا تدابیری برای جایگزینی مناسب پناهجویان نجات یافته پیدا کند.

سازمان ملل خواهان راه چاره بلندمدت اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی امور پناهجویان سازمان ملل متحد یکشنبه در بیانیه ای از ژنو با اشاره به 190 پناهجویی که اخیرا با کشتی گشت ساحلی ایتالیا در 16 اوت نجات یافتند، خواهان تصمیم گیری روشن درباره مهاجران شد.

پس از این واقعه دولت ایتالیا به هیچ کدام از آن پناهجویان به جز اطفال و کسانی که نیازمند دریافت کمک های پزشکی بودند، اجازه ندادند از کشتی پیاده شوند. 140 مسافر باقیمانده تا صبح یکشنبه اجازه تغییر مکان نداشتند و نهایتا اسقف های کاتولیک ایتالیا مسوولیت 100 تن از آنان را پذیرفتند و آلبانی و ایتالیا هم پیشنهاد دادند تا هر کدام 20 تن را بپذیرند.

گراندی گفت: این وضعیت اکنون حل گردیده است اما دفعه بعد چه اتفاقی می افتد؟ ما به یک رویکرد اروپایی بر پایه همکاری و اعتماد در قبال اشخاص نجات یافته نیازمندیم.

در همین حال وزیر کشور آلمان گفته است از حصول توافق با ایتالیا برای پس دریافت مهاجرانی که در ابتدا در ایتالیا ثبت نام نموده اند و بعد وارد مرز آلمان – اتریش شدند، اطمینان دارد. آلمان هم اکنون توافق های مشابهی با یونان و اسپانیا منعقد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 87

به "سازمان ملل خواهان راه چاره بلندمدت اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان راه چاره بلندمدت اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید