سازمان جهانی بهداشت درباره نقش ایمنی پادتن در برابر کرونا تجدید نظر کرد

به گزارش کشتی کروز، سازمان جهانی بهداشت در توئیت جدید خود نوشت: انتظار داریم پادتن هایی که در بدن بیشتر افراد مبتلا به کووید-19 فراوری می شوند سطحی از ایمنی را در مقابل ابتلای دوباره به این بیماری ایجاد نمایند.

سازمان جهانی بهداشت درباره نقش ایمنی پادتن در برابر کرونا تجدید نظر کرد

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز پیشتر سازمان دنیای بهداشت توئیتی را منتشر نموده بود که در آن بیان می شد در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که نشان دهد بهبودیافتگان از کووید-19 در بدن خود پادتن هایی فراوری نمایند که از آنها در برابر ابتلا برای بار دوم محافظت میکند.

این توئیت که واکنش هایی را در رسانه های اجتماعی برانگیخت ظاهرا از صفحه این سازمان در توئیتر حذف شده است.

سازمان دنیای بهداشت در واکنش به انتقادها در توئیتی نوشت که این سازمان با این ادعا باعث نگرانی هایی شده و علاقه مند است آن را اصلاح کند.

این سازمان وابسته به سازمان ملل، توئیت اولیه خود را با این توئیت جایگزین کرد که ما انتظار داریم پادتنی که بدن بیشتر افراد مبتلا به کووید-19 در واکنش به این بیماری فراوری می نماید سطحی از ایمنی را ایجاد کند.

این سازمان در توئیت جدید خود شرح می دهد که آنچه که هنوز نمی دانیم سطح ایمنی و میزان ماندگاری پادتن برای پیشگیری دوباره از ابتلا به کرونا است. ما با دانشمندان سراسر دنیا برای درک بهتر واکنش بدن به عفونت ناشی ازکووید-19 همکاری می کنیم. تا به امروز هیچ تحقیقاتی برای این پرسش های مهم پاسخی نیافته است.

توئیت اول بخشی از گزارش علمی بود که روز آدینه منتشر شد و ایده صدور گذرنامه های ایمنی از سوی کشورها را برای افرادی که پادتن کووید-19 را دارند رد می کرد. در این گزارش درباره صحت و قابل اعتماد بودن چنین آزمایشی در پاتوژن های جدید را ابراز نگرانی می شد.

بر اساس گزارش سازمان دنیای بهداشت، بعضی از دولت ها گفته اند که آنتی بادی سارس یا کوو-2 ، ویروسی که باعث کووید-19 شده است به ایجاد گواهینامه سلامت و جواز بدون خطربودن برای افراد یاری می نماید. اکنون شاهدی وجود ندارد که نشان دهد بهبودی از کووید-19 می تواند این افراد را به دلیل وجود پادتن ها از دور دوم ابتلا مصون دارد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1165

به "سازمان جهانی بهداشت درباره نقش ایمنی پادتن در برابر کرونا تجدید نظر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت درباره نقش ایمنی پادتن در برابر کرونا تجدید نظر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید