رویترز: اثربخشی واکسن مدرنا بیشتر از فایزر است

به گزارش کشتی کروز، نتایج مطالعه ای جامع در آمریکا نشان می دهد، واکسن مدرنا در جلوگیری از بستری شدن افراد در هر سنی موثرتر از واکسن های فایزر و جانسون اند جانسون بوده است.

رویترز: اثربخشی واکسن مدرنا بیشتر از فایزر است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، نتایج به دست آمده از سه مطالعه در ایالات متحده نشان می دهد، واکسن های کووید 19 در برابر بستری شدن و مرگ حتی در مواجهه با نوع بسیار مسری محافظت قوی ایجاد می نمایند، اما به نظر می رسد محافظت واکسن از افراد مسن، به ویژه در بین افراد 75 و بالاتر رو به کاهش است.

نتایج این مطالعه که شرایط 9 استان و مجموعا 32 هزار نفر را تحت آنالیز قرار داده بیانگر آن است، واکسن مدرنا تا 95 درصد در جلوگیری از بستری شدن بزرگسالان 18 سال به بالا، واکسن فایزر تا 80 درصد و واکسن جانسون اند جانسون تا 60 درصد در جلوگیری از بستری شدن بزرگسالان 18 سال به بالا موثر هستند.

به طور کلی، یافته های گزارش هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در خصوص مرگ و بیماری نشان می دهد، واکسن ها با وجود شیوع گونه دلتا همچنان اثربخشی بالایی دارند، اما واکسن مدرنا در جلوگیری از بستری شدن افراد در هر سنی موثرتر از واکسن های فایزر و جانسون اند جانسون بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1985

به "رویترز: اثربخشی واکسن مدرنا بیشتر از فایزر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: اثربخشی واکسن مدرنا بیشتر از فایزر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید