روان آشفتگی از علائم خطرناک کروناویروس در افراد مسن

به گزارش کشتی کروز، روان آشفتگی، یکی از علائم شایع ویروس کرونا در بیماران مسن است و به گفته محققان از هر سه فرد مسن بالای 65 سال یک نفر در اثر ابتلا به کروناویروس دچار روان آشفتگی می گردد.

روان آشفتگی از علائم خطرناک کروناویروس در افراد مسن

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، محققان اظهار نموده اند روان آشفتگی می تواند برای افراد مسن بسیار خطرناک باشد و احتمال خطر مرگ آنها را 24 درصد افزایش دهد.

در این مطالعه محققان کالج دانشگاهی لندن 817 فرد مسن مبتلا به ویروس کرونا را مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند که از آن میان 226 نفر (28 درصد) از آنها دچار روان آشفتگی شده اند.

میانگین سنی این گروه از افراد 78 سال بود و 84 نفر (37 درصد) از بیماران مبتلا به روان آشفتگی نیز علائم کروناویروس (مانند تب یا تنگی نفس) را نداشتند.

روان آشفتگی یا دلیریوم (Delirium) در حقیقت اختلال کلیِ در اعمالِ شناختی و عدم هشیاری است. هشتاد و چهار بیمار دارای علائم روان آشفتگی در بیمارستان فوت کردند.

دانشمندان می گویند روان آشفتگی خطر مرگ را 24 درصد و احتمال بستری شدن در بخش آی.سی.یو را 67 درصد افزایش می دهد.

پزشکان بیمارستان عمومی ماساچوست با همکاری دانشمندان دانشگاه هاروارد برای آنالیز دقیق هرگونه ارتباط بین مرگ و میر افراد مبتلا به کووید 19 و روان آشفتگی همکاری کردند.

این بیماری به دلیل مسائل مغزی ایجاد می گردد و باعث می گردد افراد بیشتر بیمار شوند یا در بیمارستان جان خود را از دست بدهد زیرا بدن آنها به طور کلی ضعیف شده و توانایی بهبودی ندارند و اثرات آن بر روی مغز می تواند طولانی مدت یا دائمی باشد.

در این مطالعه که یافته هایش در مجله JAMA Network Open منتشر شده است محققان 817 فرد مبتلا به کووید 19 بالای 65 سال را در هفت بیمارستان ایالات متحده مورد آنالیز قرار دادند.

تب شایع ترین علامت در بیش از نیمی از آنها(56 درصد) بود و 51 درصد از افراد نیز دارای علائم تنگی نفس بودند.

412 نفر از 817 بیمار (کمی بیش از 50 درصد) نیز سرفه می کردند. روان آشفتگی ششمین علامت شایع پس از تب، سرفه، ضعف، هیپوکسی و تنگی نفس است.

محققان گفتند که ویروس کرونا می تواند به مغز وارد شده و آن را آلوده کند که این امر بر شرایط روانی فرد تأثیر می گذارد. روان آشفتگی می تواند به دلیل سطح بالای گلبول های سفید خون در مغز یا تب ایجاد گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1517

به "روان آشفتگی از علائم خطرناک کروناویروس در افراد مسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روان آشفتگی از علائم خطرناک کروناویروس در افراد مسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید