رزمایش مخفیانه آمریکا و کره جنوبی، خشم قابل پیش بینی کره شمالی

به گزارش کشتی کروز، آمریکا و کره جنوبی باوجود ادعای کوشش برای ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی یک رزمایش هوایی مشترک برگزار کردند.

رزمایش مخفیانه آمریکا و کره جنوبی، خشم قابل پیش بینی کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام نظامی در سئول خاطرنشان کرد که کره جنوبی و آمریکا از امروز (دوشنبه) یک رزمایش هوایی مشترک را باوجود تنش های اخیر در شبه جزیره کره شروع نموده اند.

این رزمایش درحالی شروع شده که از یک طرف کره شمالی برنامه آزمایش موشکی خود را ادامه می دهد و از طرف دیگر درخواستها برای ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح در شبه جزیره فاز جدیدی به خود گرفته است.

این رزمایش که Vigilant Ace نام دارد در گذشته با حضور ده ها هزار نیروی نظامی و صدها جت جنگنده و بمب افکن برگزار می شد اما این برنامه از سال 2017 و شروع مذاکرات برای سرانجام برنامه موشکی و هسته ای پیونگ یانگ در ازای لغو تحریم های آمریکا محدود شد.

یونهاپ خاطرنشان کرد که 100 فروند هواپیما از هر طرف دراین رزمایش شرکت دارد اما آمریکا حاضر به شرکت نیروها و تجهیزات دیگری در این مانور نشده است.

فرستاده آمریکا در کره شمالی در جریان سفر هفته گذشته خود به سئول با نگران کننده و غیرسازنده خواندن آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی خواهان آن شد که پیونگ یانگ پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات را بپذیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2066

به "رزمایش مخفیانه آمریکا و کره جنوبی، خشم قابل پیش بینی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش مخفیانه آمریکا و کره جنوبی، خشم قابل پیش بینی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید