راه آهن چین از جهت افغانستان به خطوط ریلی ایران متصل خواهد شد

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران: بر اساس توافقات اجرا شده در دوشنبه تاجیکستان، ساخت خطوط ریلی بین 5 کشور منطقه، راه آهن چین را از جهت افغانستان به ایران متصل خواهد نمود.

راه آهن چین از جهت افغانستان به خطوط ریلی ایران متصل خواهد شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کشورهای چین، قرقیزستان، تاجیکستان، ایران و افغانستان، به توافق رسیدند که راه آهن چین با عبور از این کشورها به خطوط ریلی ایران متصل گردد.

نورگل منگل سرپرست وزارت رفاه افغانستان در یک نشست خبری گفت که کشورهای چین، قرقیزستان، تاجیکستان، ایران و افغانستان توافق نموده اند تا شبکه راه آهن چین برای اتصال به خطوط ریلی ایران از این کشورها عبور کند.

وی اضافه کرد: این طرح از منطقه کاشغر چین آغاز و با عبور از قرقیزستان و تاجیکستان وارد بندر شیرخان ولایت قندوز در شمال افغانستان می گردد و از راستا ولایت های شمالی افغانستان به هرات و سپس به وسیله منطقه شام تیغ به ایران متصل خواهد شد.

وی توضیح داد: طول این راه آهن حدود 2 هزار و 100 کیلومتر است که 1 هزار و 150 کیلومتر آن از خاک افغانستان می گذرد.

سرپرست وزارت رفاه افغانستان اذعان داشت: حکومت افغانستان پیش از این مطالعات فنی خود را در خصوص 500 کیلومتر این راستا انجام داده است.

منگل گفت: عرض این این راه آهن 143 سانتی متر خواهد بود که بر اساس استاندارهای بین المللی در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: بانک توسعه آسیایی، بانک جهانی و بانک چین هزینه ساخت این راه آهن را تأمین می نمایند و هر کشور نیز مطالعات فنی و تهیه برآورد مشخصات راستا را در خاک خود به عهده خواهد داشت.

سرپرست وزارت رفاه افغانستان معتقد است که گسترش راه آهن در این کشور علاوه بر دستاوردهای سیاسی، می تواند زمینه افزایش فعالیت های تجاری و توسعه مالی را فراهم نماید.

پروژه اتصال راه آهن چین، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران بخشی از طرح راه ابریشم را تشکیل می دهد و از ولایت های قندوز، مزارشریف، جوزجان، فاریاب، بادغیس و هرات عبور می نماید.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 708

به "راه آهن چین از جهت افغانستان به خطوط ریلی ایران متصل خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن چین از جهت افغانستان به خطوط ریلی ایران متصل خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید