رئیس پلیس کنگره آمریکا: برای حملات گسترده آماده نبودیم

به گزارش کشتی کروز، رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا اذعان نموده است که این نهاد امنیتی برای حمله و یورش هواداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه به اندازه کافی آماده نبوده است.

رئیس پلیس کنگره آمریکا: برای حملات گسترده آماده نبودیم

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، یوگاناندا پیتمن رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا میخواهد در نشست استماع پنجشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی درباره اتفاقات 6 ژانویه و حمله هواداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره صحبت کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

یوگاناندا به نمایندگان خواهد گفت که اداره پلیس کنگره آمریکا برای مقابله با حملات گسترده و شورش 6 ژانویه آمادگی کافی را نداشته که علت اصلی آن عدم دسترسی به اطلاعات جامعه جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا بوده است.

وی در ادامه خواهد گفت: پلیس کنگره تدابیری را برای اتفاقات 6 ژانویه اتخاذ نموده بود ولی ماموران امنیتی و پلیس نسبت به قوانین استفاده از نیروی مرگبار و کشنده اطمینان نداشتند و در زمان وقوع این یورش و حمله، تدابیر لازم را برای بستن و قفل کردن ساختمان کنگره اتخاذ ننموده بودند.

پیتمن پیش از این نیز در نشست مقدماتی استماع مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: آمادگی های پلیس کنگره بر اساس اطلاعاتی بوده است که از شرکای اطلاعاتی و امنیتی اش مثل اف بی آی و سایر نهادهای اطلاعاتی جمع آوری نموده بود. ولی هیچ یک از نهادهای اطلاعاتی آمریکا نسبت به وقوع چنین حمله و یورشی با این ابعاد گسترده در روز 6 ژانویه هشدار نداده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1713

به "رئیس پلیس کنگره آمریکا: برای حملات گسترده آماده نبودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس پلیس کنگره آمریکا: برای حملات گسترده آماده نبودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید