دیپلمات روس: به خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی ثباتی اوضاع عراق نیست

به گزارش کشتی کروز، معاون اول نماینده دائم روسیه در شورای امنیت به نماینده آمریکا گوشزد کرد که نه ایران، بلکه کشور دیگری که همه می دانند، عامل بی ثباتی اوضاع در عراق است و واشنگتن فقط از هر فرصتی برای متهم کردن تهران استفاده می نماید.

دیپلمات روس: به خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی ثباتی اوضاع عراق نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به طرف آمریکایی یادآوری کرد که بی ثبات سازی اوضاع در عراق، ناشی از اقدامات، نه ایران، بلکه کشور دیگری است.

کیلی کرافت نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد، شب گذشته (روز چهارشنبه) در نشست شورای امنیت گفت که کوشش ها برای شکوفایی عراق باید شامل خلاص شدن از شر تأثیرات منفی ایران، که حامی برجسته تروریسم در دنیا است، باشد.

پولیانسکی نیز در سخنرانی خود در این نشست با اشاره به کوشش ناموفق آمریکا برای تحمیل تحریم تسلیحاتی علیه ایران در این ماه، گفت: در اینجا باید یادآور شویم که همتایان آمریکایی ما، بار دیگر سعی در متهم کردن بی پایه و اساس ایران در بی ثبات کردن اوضاع عراق دارند. این احساس ایجاد می گردد که آنها دلایل کافی برای بحث درباره اوضاع منطقه ندارند و صرفاً کوشش می نمایند از هر فرصتی برای مطرح کردن مسئله تأثیر منفی ایران استفاده نمایند.

این دیپلمات بلندپایه روس ادامه داد: این امر بسیار عجیب به نظر می رسد، به ویژه با توجه به اینکه اخیراً ایالات متحده دو ابتکارعمل روسیه برای برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل را رد نموده است، که در جریان آن، این امکان فراهم می شد تا اوضاع پیرامون توافق هسته ای با ایران، به طور واقع بینانه مورد بحث و آنالیز قرار بگیرد.

پولیانسکی گفت: موضوع هرچه باشد، همه ما به دلایل واقعی ناآرامی های اخیر که عراق را درگیر نموده است، واقف هستیم. من فقط اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را نقل قول می کنم که جنگ عراق را بدترین اشتباه ژئوپولیتیکی نسل حاضر خوانده است.

وی یادآور شد، ایالات متحده حمله تهاجمی خود به عراق را در ماه مارس سال 2003 انجام داد و بهانه آن، احتمال وجود سلاح های کشتار جمعی نزد رژیم صدام حسین بود که متعاقباً این مسئله تأیید نشد، ولی این حمله باعث بی ثباتی اوضاع عراق و ایجاد شرایط برای تقویت گروه های تروریستی، از جمله داعش، در این کشور شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1375

به "دیپلمات روس: به خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی ثباتی اوضاع عراق نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: به خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی ثباتی اوضاع عراق نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید