در جلسه استماع دیوان عالی انگلیس؛بوریس جانسون پدر دروغ ها خوانده شد

به گزارش کشتی کروز، یک وکیل در جلسه استماع دیوان عالی بریتانیا که برای رسیدگی به جوانب اقدام بوریس جانسون در تعلیق مجلس برگزار شده، او را در کوشش برای پیشبرد بریگزیت، پدر دروغ ها خواند.

در جلسه استماع دیوان عالی انگلیس؛بوریس جانسون پدر دروغ ها خوانده شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در دومین روز از مباحثات مقامات بریتانیا بر سر اینکه آیا پیشنهاد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به ملکه برای تعلیق مجلس غیرقانونی بوده یا خیر، در بالاترین دادگاه بریتانیا اعلام شد که اقدام جانسون، دموکراسی مجلسی را زیر پا گذاشته است.

ایدن اونیل، وکیلی که نمایندگی 75 عضو مجلس این کشور -که اقدام جانسون را محکوم نموده اند- را برعهده دارد، اظهار داشته نخست وزیر با سوء استفاده از قدرت خود، به طور غیر قانونی مجلس را برای پنج هفته معلق نموده است. خاتمه این تعلیق، روز چهاردهم اکتبر است و بریتانیا در تاریخ سی و یکم همان ماه، از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

او به قضات دادگاه عالی گفته است: مادر مجلس ها (اصطلاحی که گاها توسط سیاست مداران بریتانیا به مجلس این کشور اطلاق می گردد) توسط پدر دروغ ها معلق شده است؛ دیگر کافیست.

خود بوریس جانسون می گوید با تعطیل کردن مجلس، میخواهد فصلی جدید با دستور کار تازه ای ایجاد کند.

سیاست مداران اپوزیسیون معتقدند این اقدام جانسون، تلاشی برای خاموش کردن صدای مخالفانی است که با برنامه های او برای خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا، هم سویی ندارند. جانسون وعده داده تا این اتفاق در روز سی و یکم اکتبر، با یا بدون توافق انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 481

به "در جلسه استماع دیوان عالی انگلیس؛بوریس جانسون پدر دروغ ها خوانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جلسه استماع دیوان عالی انگلیس؛بوریس جانسون پدر دروغ ها خوانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید