درخواست اروپا از ایران برای خودداری از برداشتن گام سوم تعهدات برجامی اش

به گزارش کشتی کروز، اتحادیه اروپا از ایران خواست تا به تعهداتش در برجام بازگردد و از اقداماتی که موجب تضعیف این توافق می گردد، پرهیز کند.

درخواست اروپا از ایران برای خودداری از برداشتن گام سوم تعهدات برجامی اش

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی کمیسیون اروپا امروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس خبری در بروکسل از ایران خواست تا تصمیم خود برای توقف اجرای بعضی تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد بازبینی قرار دهد.

وی در ادامه با ادعای اینکه اقدامات ایران مطابق با برجام نیست، همچنین از تهران خواست تا از اجرای اقداماتی بیشتر که می تواند منجر به تضعیف توافق هسته ای گردد، پرهیز کند.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که ایران بیان کرد با به خاتمه رسیده مهلت اروپا برای اجرای تعهداتش در برجام روز آدینه جزئیات گام سوم در راستای تعلیق اجرای بعضی تعهداتش در این توافق را اعلام خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، جمهوری اسلامی ایران پس از آن تصمیم خود برای کاهش تعهدات برجامی اش را عملیاتی کرد که اروپا به وعده های خود برای تسهیل راه های تجارت با کشورمان را عمل ننموده است.

ایران مطابق با شرایط مشخص شده در برجام، یعنی بند 36 حق دارد در صورت عدم پایبندی طرف ها به توافق اجرای تعهداتش را به صورت کلی یا جزئی کاهش دهد. از این رو، تهران پس از گذشت یک سال از نقض توافق توسط آمریکا بیان کرد که اجرای چند مورد از تعهداتش را به حالت تعلیق درمی آورد.

ایران بارها اعلام نموده است که این اقدامات به سرعت قابل بازگشت هستند به شرط آنکه اروپا به تعهدات خود عمل و توافق را حفظ کند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا کمی پس از آغاز کار خود در کاخ سفید با نقض برجام از این توافق بین المللی خارج شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 516

به "درخواست اروپا از ایران برای خودداری از برداشتن گام سوم تعهدات برجامی اش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اروپا از ایران برای خودداری از برداشتن گام سوم تعهدات برجامی اش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید