خبرنگاران 80 درصد از کشمش استان زنجان در شهرستان ابهر فراوری شد

به گزارش کشتی کروز، زنجان - خبرنگاران - رییس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: با توجه به فراوری بیشترین میزان محصول کشمش تیزابی زنجان در ابهر، سال جاری نیز بیش از 80 درصد از کشمش استان در این شهرستان فراوری شد.

خبرنگاران 80 درصد از کشمش استان زنجان در شهرستان ابهر فراوری شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

حسن مولایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به افزایش فراوری انگور در شهرستان نسبت به سال قبل، گفت: امسال 120 هزار تن انواع ارقام انگور در ابهر فراوری شد که فراوری این محصول در سال قبل 84 هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر رتبه اول استان در فراوری انگور، کشمش و سایر فرآورده های این محصول را دارد، توضیح داد: امسال 70 درصد از انگور فراوری شده شهرستان به فراوری کشمش اختصاص یافت که حاصل آن 24 هزار تن کشمش تیزابی بوده و نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه کل میزان کشمش فراوری شده در استان 30 هزار تن بوده است، گفت: 80 درصد از کشمش فراوریی استان در شهرستان ابهر حاصل شده است.

وی با اشاره به وجود 6 مرکز خرید و کارخانه فرآوری، سورت بندی و بسته بندی کشمش در شهرستان ابهر، یادآور شد: با وجود ظرفیت 25 هزار تنی کارخانه های صنایع تبدیلی این محصول در شهرستان، به دلیل عدم فعالیت کارخانه ها با ظرفیت کامل باز هم احتیاج به توجه سرمایه گذاران در این بخش وجود دارد.

این مسوول تاکید نمود: امسال بیشترین میزان خرید کشمش تیزابی کشاورزان توسط کارخانه ها با قیمت هر کیلوگرم 21 و 22 هزار تومان انجام شد که در ادامه به دلیل نوسانات این قیمت تا حدی کاهش یافته است.

مولایی در ادامه با اشاره به فراوری گندم شهرستان نیز، یادآور شد: در سال زراعی 99-98 بالغ بر 55 هزار تن گندم در ابهر فراوری شد که 90 درصد از این فراوریات جذب شرکت ها و سیلوهای شهرستان شد.

وی افزود: خوشبختانه امسال 100 درصد زمین های زراعی مدنظر زیر کشت گندم رفته است که افزایش فراوری در سال آینده را به دنبال خواهد داشت.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با اشاره به کیفیت گندم فراوریی شهرستان در امسال، گفت: به علت پایش و کنترل های عالی در سطح استان سن زدگی گندم در پایین ترین حد و کیفیت فراوریات شهرستان در حد مطلوب تری نسبت به سال های قبل بوده است.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه عمده خسارت گندم بر اثر آفت سن گندم است، کوشش می گردد با اطلاع رسانی های به موقع از شدت تاثیر این آفت کاسته گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1566

به "خبرنگاران 80 درصد از کشمش استان زنجان در شهرستان ابهر فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 80 درصد از کشمش استان زنجان در شهرستان ابهر فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید