خبرنگاران معاون وزیر صنعت: ذخایر سنگ های تزئینی کشور چهار میلیارد تن است

به گزارش کشتی کروز، اراک - خبرنگاران - معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخایر سنگ های تزئینی کشور چهار میلیارد تن برآورد می گردد که بعضی از آنها در جهان بی نظیر است.

خبرنگاران معاون وزیر صنعت: ذخایر سنگ های تزئینی کشور چهار میلیارد تن است

داریوش اسماعیلی عصر چهارشنبه در نشست با تشکل های معدنی استان مرکزی در اراک افزود: فرآوری سنگ های تزئینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و وزارت صنعت از هر سرمایه گذاری که بتواند فناوری های روز جهان را در این بخش عرضه کند، حمایت می نماید.

وی اعلام کرد: وزارت صنعت با توجه به ارزش افزوده صنعت سنگ از سرمایه گذاران فرآوری سنگ تزئینی حمایت جدی می نماید.

اسماعیلی توضیح داد: بحث کاهش عوارض سنگ های تزئینی در امسال پیشنهاد شده و تحقق این مهم در رونق این بخش و خارج شدن از رکود معادن نقش موثری دارد.

معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فعال کردن 25 درصد از معادن غیبرطرفال کشور در سال جهش فراوری در کشور هدف گذاری شده و در اولویت برنامه ها واقع شده است.

اسماعیلی گفت: حدود 10 هزار و 500 معدن در کشور وجود دارد که حدود چهار هزار و 500 معدن غیبرطرفال است.

معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: معادن کوچک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این معادن نسبت به معادن عظیم، اشتغال بیشتر و دردسرهای کمتر دارد.

اسماعیلی بیان کرد: استان مرکزی به لحاظ معدنی از جمله استان های مستعد است و در زمینه سنگ های تزئینی نیز ظرفیت های ارزنده ای دارد.

وی گفت: ایمنی معدن عباس آباد محلات در استان مرکزی مطلوب نیست و اگر مسائل ایمنی این معدن برطرف نگردد، فعالیت آن متوقف می گردد.

استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: مسائل معادن استان مورد توجه است اما حل بعضی از آنها در توان استان نیست و باید از وزارت خانه های مختلف پیگیری گردد.

سید علی آقازاده افزود: ایران اسلامی در شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم ها واقع شده است اما به راحتی می توان تحریم ها را با استفاده از توان و ظرفیت داخلی به فرصت تبدیل کرد.

وی اعلام کرد: بعضی مسائل و تنگناهای داخلی معدنکاران را رنج می دهد و باید همه کوشش ها برای سهولت کارها به کار گرفته گردد.

استاندار مرکزی اعلام کرد: بهره گیری از ظرفیت های بکر معدنی استان مرکزی و اقدام برای افزایش بهره وری مالی در این بخش به حمایت و عزم جدی دستگاه های مرتبط ملی دارد.

در این نشست نماینده تشکل های معدنی استان مرکزی مسایل و مسائل خود در حوزه معادن را مطرح و خواهان حل مکشلاتشان شدند.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

استان مرکزی با حدود 550 معدن رتبه هفتم کشور در این زمینه را به خود اختصاص داده و تا به امروز از 57 نوع ماده معدنی موجود در کشور 42 نوع آن در استان مرکزی شناسایی شده است که 35 ماده معدنی در این خطه بهره برداری می گردد.

بیش از چهار هزار نیروی کار در معادن استان مرکزی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1244

به "خبرنگاران معاون وزیر صنعت: ذخایر سنگ های تزئینی کشور چهار میلیارد تن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر صنعت: ذخایر سنگ های تزئینی کشور چهار میلیارد تن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید