خبرنگاران مزرعه بیت کوین کشف شده در ارومیه فاقد مجوز است

به گزارش کشتی کروز، ارومیه- خبرنگاران- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: محل راه اندازی مزرعه رمز ارز بیت کوین کشف شده در واحد تولیدی فولاد فردوس ارومیه فاقد مجوز است.

خبرنگاران مزرعه بیت کوین کشف شده در ارومیه فاقد مجوز است

غلامرضا بابایی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این شخص دارای جواز استخراج رمز ارز است ولی در محلی که استقرار یافته بدون مجوز و اعلام قبلی بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار از این محل 500 دستگاه ماینر توسط مسوولان کشف و توقیف شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: حضور رمزارزها از حدود 10 سال پیش با بیت کوین شروع شد و با توجه به استقبال دنیای از آن، انواع گوناگونی از رمزارزها ایجاد شد که بعضی از آنها پیروز بودند و مورد اقبال قرار گرفتند و بسیاری از آنها از گردونه رقابت خارج شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اول بهمن ماه از کشف 500 دستگاه ماینر که به صورت قاچاق در یکی از کارخانه های مرکز استان در ارومیه مورد استفاده قرار می گرفت خبر داده بود.

ماموران پلیس امنیت مالی با انجام اقدامات اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم پیروز شدند مزرعه بیت کوین را شناسایی و محل نگهداری دستگاه های ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) را که کارشناسان ارزش ریالی آن را 37 میلیارد ریال برآورد نموده بودند کشف نمایند.

به گزارش خبرنگاران، پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی فراوری می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص فراوری آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت کوین احتیاج به مصرف بالای برق دارد به گونه ای که برای استخراج هر واحد بیت کوین احتیاج به 72 مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می نمایند این در حالی است که ارز دیجیتال فراوری شده با این شیوه به بالاترین نرخ در دنیا خرید و فروش می گردد.

با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از سودجویان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می نمایند این در حالیست که ارز دیجیتال فراوری شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در دنیا خرید و فروش می گردد.

هیات وزیران در ششم مرداد با استخراج فرآورده های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1636

به "خبرنگاران مزرعه بیت کوین کشف شده در ارومیه فاقد مجوز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مزرعه بیت کوین کشف شده در ارومیه فاقد مجوز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید