خبرنگاران سدهای همدان سیراب شد

به گزارش کشتی کروز، همدان- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به پرشدن 80 درصد سد اکباتان گفت: بارش های اخیر سدهای کلان، سرابی، شیرین سو و آبشینه در این استان را سیراب نموده است.

خبرنگاران سدهای همدان سیراب شد

منصوره ستوده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بارش های اخیر حجم آب سد اکباتان را به بیش از 27 میلیون متر مکعب رسانده است.

وی اضافه نمود: هم اکنون حجم ذخیره سد اکباتان 80 درصد است که از این میزان روزانه 770 لیتر در ثانیه برای تامین آب آشامیدنی مردم شهر همدان خارج می گردد.

ستوده با بیان اینکه ذخیره سد کلان ملایر 42 میلیون و 440 هزار متر مکعب است، اضافه نمود: هم اکنون 94 درصد این سد پر و دریچه های زیرین سد برای کنترل سیلاب احتمالی باز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان خروجی دریچه زیرین سد کلان ملایر را 12 هزار لیتر در ثانیه گفت و گفت: هم اکنون ورودی آب به سد کلان ملایر 9 هزار و 720 لیتر در ثانیه است.

وی با اشاره به سرریز شدن سد شیرین سو در کبودراهنگ و گنجایش 98 درصدی آن اضافه نمود: در حال حاضر چهار میلیون و 310 هزار متر مکعب آب پشت این سد جمع شده است.

ستوده از پر شدن 71 درصد سد آبشینه اطلاع داد و گفت: آب ورودی این سد از سرریز سد اکباتان و بند سیاه کمر تامین می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان اظهار داشت: 88 درصد حجم سد سرابی تویسرکان هم پر شده و دریچه های پایین دست آن نیز باز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1088

به "خبرنگاران سدهای همدان سیراب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سدهای همدان سیراب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید